Hoe positief te blijven?

Hallo dames,

Ik weet het even niet meer. Wij zijn nog lang niet zo lang bezig als de meeste van jullie.
We zitten in ronde 18, en zitten sinds januari 2007 in de MM.
Ik weet het we hebben het gewoon niet in de hand. Maar hoop en moed zijn soms heel ver te zoeken. Vaak heb ik het helemaal gehad, vooral als er iemand verteld zwanger te zijn, bevallen is, de RD zich weer melden, en ik weer gevraagd wordt om een geboortekaartje te ontwerpen.
ik vind het gewoon niet eerlijk! Ik weet soms gewoon niet hoe ik positief moet blijven!
Vaak is het een keer slikken en erover heen lullen, maar ja, als ik dan thuis kom........
dan is het weer huilen geblazen.........
ik weet het gewoon niet meer.... sorry dames......
hebben jullie tips om positief te blijven, en moed te houden?

liefs Saarj

hoi hoi

ik hoor niet mee rop dit forum maar kom nog steeds vaak ff spieken

ik herken je gevoel heel erg goed, en het is ook een normaal gevoel hoor

tuurlijk is het moeilijk en tuurlijk doet het pijn en tuurlijk ben je er mee bezig

mijn tip:

praat er goed over met elkaar als je ergens mee zit
geniet van alles , ook de kleine dingen
laat het op je afkomen en maak jezelf niet te gek
probeer afleiding te zoeken.

het is makkelijk praten ik weet het en het lukt niet altijd even makkelijk
maar echt geniet en probeer hoop te houden.

ik ben na 3 jaar ook eindelijk zwanger geworden en verwacht over 11 weken een
ZOONTJE , nooit gedacht altijd gedroomd het komt uit!!!

ook voor jullie

heel veel succes en probeer je hoofd omhoog te houden en niet naar beneden

groetjes liefs moekje

Hallo Saar,

Ik heb net op de topic van Pleun over onzekerheid een heel verhaal geschreven. het past eigenlijk ook wel hier....

Het is soms heel moeilijk om positief te blijven. Daar weet ik ook alles van....
Maar probeer idd net als wat Moekje beschrijft te genieten van alle kleine dingen.
Zoek afleiding en probeer niet heel de dag bezig te zijn met je allerliefste wens... hoe moeilijk dat ook lijkt.
Samen met je partner er over praten en misschien een vriendin/familielid in vertrouwen nemen wil ook wel eens helpen.

mensen zeggen heel gemakkelijk dat het je leven niet mag beheersen, maar dat valt gewoon niet mee...

Heel veel succes meid!!!
We duimen hier met z'n allen...

liefs,
mama Peet

Hoi Saar!

Ook ik heb af en toe moeite om positief te blijven. Wij gaan ronde 20 in. Met name als de RD weer gearriveerd zijn, heb ik een slechte dag.

Elke maand denk ik weer “en nu ga ik mezelf er niet zo mee bezig houden”. Dit lukt de eerste twee weken van de cyclus aardig. Maar hoe dichterbij NOD komt, hoe meer ik ga denken “stel je toch voor dat het deze maand gelukt is” om daarna weer teleurgesteld te worden. Met name deze maandelijkse teleurstelling vind ik erg zwaar.

Ze zeggen vaak dat je de hoop niet mag verliezen, maar aan de andere kant: stel dat ik nergens op hoop, dan kan het alleen maar meevallen! Maar dit is makkelijk gezegd. Elke maand tot aan RD houd ik toch hoop (tegen beter weten in).

Wel probeer ik tegenwoordig zo te denken: ik mag van mezelf één dag per maand depri zijn. De volgende dag is weer een nieuwe dag!

Groetjes,
Nikki

Terug
Bovenaan