Hoe "vermaken"jullie je kindje rond de 4 maand?

Hoi Hoi,

Het gaat hardstikke goed met onze gezonde boy van 4 maand! De armen zijn super sterk( eerdaags gaat de babygym vliegend door de kamer!) maar de benen zijn (helaas..) nog niet ondekt!

ik vraag me eigenlijk af: Wat doen jullie eigenlijk de hele dag met de kindjes naast het eten en slapen? Box, wipper, op schoot, welk speelgoed? Wie heeft er leuke tips?

Alvast bedankt!

Groetjes Eve
 
Hoi Eve,

Mandy was rond die tijd altijd gek van die knisperboekjes en speelboekjes (die verkopen ze bij de Hema). Ook zacht knuffels en speeltjes die muziek maakten waren favoriet.

Nu ze wat ouder is (1 jaar en 1 maand) kan ze zichzelf veel makkelijker vermaken. Toen ze nog niet kon kruipen was het altijd een hele klus om haar te vermaken omdat ze zoveel wilde maar nog niet kon. Ik legde haar dan weer in de box, dan weer in het wippertje en dan weer in de schommelstoel (hoe kon ik die vergeten.. ze had zo'n schommelstoel van Fisherprice die ze helemaal geweldig vond!).

Succes!

Groetjes F.
 
hi Eve,

onze jongen vindt het heel leuk om op de grond op het kleed te liggen , we hebben parket en ik heb er een kleed opliggen van de IKEA (Brunnen voor wie het weten wil).
daar ga ik lekker bij zitten en dan samen kletsen, zingen, rollen, kijken naar de bal.

hij vindt het ook leuk om gewoon in zijn wandelwagentje te zitten en een stukje te wandelen (ik wandel, hij kijkt) en dan vertel ik hoe de bloemen en bomen heten. of hij zit er gewoon bij in de keuken  in zijn wippertje, hij kan nog in de box met babygym of activitybord of bij papa op schoot , TV kijken (alleen sport en niet te lang) of een knisperboekje lezen (onderkwijlen) of Nijntje Pluis voor lezen.

wat een lekker leven zeg, af en toe een schone broek, lekker slapen en om de dag in bad....

Miep36
 
er is een boek dat heet "babyspelletjes"een vierkant boek met allerlei spelletjes die je met je baby kunt doen gerangschikt op leeftijden per 3 maanden steeds.
Echt een heel leuk boek en er staan ook allemaal dingen in die je je kind kunt laten ervaren, zoals het voelen van iets warms/kouds/zacht/hard/nat/droog enz.
Er staan echt heel veel tips in met mooie foto's echt een aanrader, ik heb hem zelf ook en ik kijk er vaak in om te zien of ik nog iets leuks kan bedenken met mijn mannetje.
Ik heb net even voor je op bol.com gekeken en hij kost 12,50 en dat is zeker de moeite waard.
 
Terug
Bovenaan