Astleigh en Rowan, bekend van "Married At First Sight", creëerden de "baby-button" voor op kinderwagens, waarmee je op een vriendelijke manier kunt aangeven dat kijken prima is, maar aanraken niet gewenst. Veel ouders voelen zich ongemakkelijk wanneer vreemden zomaar hun baby's aanraken.
Onze eigen hoofdredacteur Wendy van Poorten werd gister hierover geïnterviewd door EditieNL en biedt enkele tips. Zo kun je je grenzen duidelijk maken door een vriendelijke maar assertieve houding aan te nemen en situaties te vermijden waarin je je ongemakkelijk voelt. Het is belangrijk als ouder om op te komen voor je baby’s persoonlijke ruimte, omdat je kind dat zelf nog niet kan.
Wil je het volledige artikel en de tips lezen? Lees hier verder:
www.oudersvannu.nl
Hoe ervaren jullie dit en hoe gaan jullie in zo'n situatie hier mee om? Zelf heb ik dit een aantal keer meegemaakt en ik merk tot frustratie toe, dat ik verstijf en niks durf te zeggen omdat ik bang ben voor een confrontatie. Ik probeer nu zelf meer assertiever te worden voor toekomstige situaties.
Onze eigen hoofdredacteur Wendy van Poorten werd gister hierover geïnterviewd door EditieNL en biedt enkele tips. Zo kun je je grenzen duidelijk maken door een vriendelijke maar assertieve houding aan te nemen en situaties te vermijden waarin je je ongemakkelijk voelt. Het is belangrijk als ouder om op te komen voor je baby’s persoonlijke ruimte, omdat je kind dat zelf nog niet kan.
Wil je het volledige artikel en de tips lezen? Lees hier verder:
Hoe reageer je als een voorbijganger je kind aanraakt? ‘Ik heb die vrouw toen ook in haar wang geknepen’
Je loopt met de kinderwagen en ineens streelt een vreemde je baby’s hand. Astleigh en Rowan, bekend van Married At First Sight, maakten dit mee en bedachten de baby-button voor op de kinderwagen.
Hoe ervaren jullie dit en hoe gaan jullie in zo'n situatie hier mee om? Zelf heb ik dit een aantal keer meegemaakt en ik merk tot frustratie toe, dat ik verstijf en niks durf te zeggen omdat ik bang ben voor een confrontatie. Ik probeer nu zelf meer assertiever te worden voor toekomstige situaties.