Hoe reageerde jullie werkgever?

Hi ladies,
Ik heb vandaag weer gewerkt na een vakantie van 6 weken..ondewijs ;-). Weer veel collega's gezien en ook mijn baas. Ik zie er zo tegenop om het te vertellen! Ik werk vier dagen per week als docent en zit tot over mijn oren in allerlei projecten. Mijn baas gaat niet blij worden..
Ik heb 9 sept een afspraak bij de verloskundige. Dan weet ik weer even of alles goed is en kan ik gelijk om een verklaring vragen voor mijn werkgever. Ik hoop dat het lukt om het daarna pas te vertellen. Ben dan 15 wk en vind het redelijk op tijd. Aan mijn buik is nog niets te zien..
Nou ja. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

x Taraneh

Hey!

Ik heb het mijn baas ook bverteld, maar vond het niet plezierig.

Ook ik werk in het onderwijs en geef Natuurkunde(en Wiskunde), een vak waar nauwelijks iemand voor te vinden is. We hebben afgelopen jaar heel veel moeite moeten doen om een vacature op te vullen en nu ga ik (fulltime) straks met verlof.
Gelukkig reageerde mijn baas heel goed. Tuurlijk zei hij dat het moeilijk zou worden om dat gat op te vullen, maar hij vond het verder helemaal fantastisch.
Was dus echt super fijn.

dur probeer er niet teveel tegenop te zien. Werkgevers zijn ook mensen.

Liefs,

Marye

Ik heb het mijn werkgever gelijk verteld na het doen van de test ;)

haha grapje hoor, mijn man is mijn werkgever, nou ja werkgever, hebben samen een zaak. Ik kan vanuit huis gaan werken mocht het te zwaar worden, doe de administratie dus bij ons is er eigenlijk niks aan de hand

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om het te vertellen, ze zullen het lang niet allemaal even leuk vinden, maar dat risico loop je gewoon met vrouwen in dienst

Succes met het vertellen

@Marye, fijn dat je baas het fantastisch vond

Hoi,

Mijn baas was erg blij voor me.. Ik ben tandartsassistente,dus allemaal dames..Dus hij is wel wat gewend!!!

Groetjes

Ik heb ook niet lang gewacht met het vertellen.
Ik ben namelijk alphahulp en maak doe dus bij mensen thuis de huishouding. Vaak ouderen. Ik heb 2 clienten en 1 daarvan reageerde heel erg leuk en vraagt ook elke week hoe het met me is enz. De andere client vond het wel leuk voor me, maar baalde aan de andere kant ook weer, want dat betekend dat ze straks weer een andere hulp krijgt, want haar vorige hulp was net ook met zwangerschapsverlof gegaan. Na de echo heb ik me werkgever gebeld en het verteld en die feliciteerde me ook gewoon.

Het is zooo verschillend hoe ze er mee omgaan in bedrijven. Heb ook een werkgever gehad en die ging toen in het begin ook erg moeilijk doen en later toen ik met verlof ging was er niks meer aan de hand.

Succes met het vertellen meiden.

Liefs marielle

Mijn baas vond het super voor ons! Nergens geen problemen mee hoor! Maak je er niet te druk om! Ik zit ook in het onderwijs en het voordeel daar is dat je baas je zwangerschapsverlof en je vervanging niet uit eigen zak hoeft te betalen.....dus eigenlijk HOEFT je baas niet eens vervelend te reageren!!
Komt zeker weten helemaal goed joh!

Liefsss

Ik heb het een paar weken geleden op mijn werk verteld, maar mijn baas pas van de week, want hij was op vakantie.
Hij reageerde ook positief, maar moest wel meteen nadenken hoe alles dan geregeld moest worden. Een collega van me is namelijk ook zwanger, maar als het goed is lossen we elkaar precies af met het verlof ;)

HOi,

Ik heb mijn beide managers het nieuws al verteld, en ze reageerden allebei heel enthousiast. Wat leuk en hoe ver ben je, en hoe voel je je? Natuurlijk heeft de manager dan ook meteen de zorg, dat er een gat valt in zijn formatie, maar dat komt altijd wel weer goed, en er is toch voldoende tijd om dit te regelen. Ik denk dat bazen het daardoor fijn vinden om het bijtijds te weten.

Ik vraag me wel af, hoe ze gaan reageren als ik ga zeggen dat ik borstvoeding wil geven, en dus wil kolven onder werktijd. Daar heb je recht op...

Groeten,

Terug
Bovenaan