hoe reageerde peuter op baby

<p>Hi allen,</p><p>Hoe reageerde jullie peuter op zijn/haar nieuwe broertje/zusje?</p>

Ik ben 1 week geleden bevallen en mijn oudste. Is nu 17 maanden.

Hij reageert mega lief, steeds komen kijken en kusjes geven de hele dag en aaien en speelgoed brengen ? niks geen jaloezie of dwars gedrag. Al heb ik de laatste dagen wel idee dat hij wat moeier is en soms zichzelf iets meer in de weg zit thuis (bij mijn ouders is het dan weer helemaal goed), misschien toch door de veranderingen en drukte van visite en kraamzorg e.d.

In april bevallen en onze oudste was toen 22 maanden. Wij moesten door de keizersnee 2 nachten blijven en door corona mochten we geen bezoek hebben, zelfs onze oudste niet. Toen we naar huis mochten kwamen opa en oma hem thuis brengen. We hadden bewust de baby in de box gelegd en echt alle aandacht van we hebben je gemist en hoe is het enzo op de oudste gelegd. Toen rustig met hem bij de box gekeken. Hem cadeautjes aan de baby laten geven en ook cadeautjes aan hem gegeven. Dat vond hij maar vreemd maar wel heel leuk. De eerste dag durfde hij hem niet aan te raken, maar op dag 2 kwam hij op bed en dook hij er bijna op en wilde helpen met de fles enzo. Na een week werd hij heel driftig en moeilijk en moest ik alles doen terwijl ik hem juist niet mocht tillen. We zijn inmiddels 4 maanden verder en hij is echt dol op zijn broertje. Willen helpen, dingen aangeven, doei baby als hij weggaat en kusjes geven. Noemt de baby ook altijd op. Papa mama die (Dat is hijzelr) baby (hij kan de naam nog niet zeggen). Het is wel pittig met een baby en peuter vind ik, maar we hebben ook echt veel lol. De oudste lacht ook heel veel om de baby, als hij iets ondeugends doet of een poepje laat of nu met zijn hapjes.

In februari bevallen van nr 2. Oudste net 2 toen. Toen ik dikker werdt hem uitgelegd dat baby in mama zit. Hem fotos en filmpjes van zichzelf laten zien. Deed toen al kusjes op me buik geven. Vanaf dag 1 superlief voor hem. Nu de jongste aan het kruipen is en 'zijn' speelgoed pakt is het wel nee baby mij. Maar geeft baby wel iets anders om mee te spelen. Zou het niet anders willen.

Mijn oudste dochter was net 2 toen haar zusje geboren werd. Ze vond haar zusje helemaal geweldig, kusjes en knuffels geven.

Ze moest wel erg wennen aan het feit dat ze niet meer alle aandacht kreeg. Dit heeft bij haar wel een tijdje geduurd, ookal betrok ik haar bij veel dingen. Zoals helpen luier geven, doekje geven enz.

1 week geleden bevallen van een zoontje. Onze dochter van 3 moest huilen, want ze had toch echt heel vaak gezegt dat ze een zusje wilde hebben. Nu is ze niet weg te krijgen bij haar kleine broertje!

Ik ben twee weken geleden bevallen. Mijn oudste dochtertje van bijna 2,5 jaar heeft zich ontzettend op de komst van haar zusje verheugd en was ook heel erg enthousiast. Ze vindt haar zusje het einde en wil haar dolgraag knuffelen en kusjes geven. Daarnaast heeft ze het de eerste dagen wel heel lastig gehad met de veranderde situatie. Ik heb een zwangerschapsvergiftiging gehad en bleef erg hoge bloeddruk houden met veel bijwerkingen van de medicatie waardoor ik de eerste dagen veel in bed lag en weinig met ons dochtertje kon ondernemen. Dit vond ze erg lastig en uitte zich in het flink opstandig zijn.. vooral aankleden, tanden poetsen en naar bed brengen was ineens een ramp. Gelukkig is dat nu na twee weken weer bijna helemaal zoals het was!

Terug
Bovenaan