Hoe reageren al Feline slaat?

A

Anoniem

Guest
Tja Feline heeft een nieuw kunstje en dat is slaan. En als ik dan nee zeg en boos kijk gaat ze heel hard lachen.
Wat kan ik het beste doen? Negeren of boos worden. Ze begint nu echt met ontdeugend worden, wel leuk hoor als ze alles pakt wat niet mag, maar dat slaan vind ik niet leuk.

groetjes Maris

Hoi Maris,

vervelend hoor, die fase. Dylano is ook zo bezig... Ik vind het niet zo  grappig als hij alles pakt wat niet mag.
Als Dylano aan mijn haren trekt, zeg ik duidelijk " nee, dat mag niet Dylano" tegen hem.
Ik herhaal het iedere x als hij het doet. En probeer hem duidelijk in de ogen aan te kijken, maar dat lukt niet altijd.
Hij kan ook zo zielig kijken als ik zeg "neeeeee Dylano" . Dan zegt hij: Tatatatata. En ikke weer: Nee, Dylano. En hij weer: Taaaaa!! Maw. Maar ik wil het zo graag mama

Probeer Feline dus iedere x als ze dat doet duidelijk te maken, dat dat niet mag.

Succes ermee!!

Liefs Debby.

hoi hoi

Hier nog zo een die het erg leuk vind om in het gezicht te slaan

ook ik zeg steeds boos dat het niet mag maar hij lacht me gewoon toe dan

ook haren en oorbellen en kettingen trekken is helemaal in

hoop idd dat deze fase snel voorbij is ,
(gister sloeg hij bij mijn vader de bril van zijn hoofd af )

groetjes moekje en een ondeugende Ryan

Hoi

Zo min mogelijk aandacht aan het negatieve schenken. Daarmee beloon je wat je eigenlijk niet wilt. Laatst hadden wij een curcus van het werk, en daarin werd verteld dat je eigenlijk het woordje NIET uit je zinnen moet laten. Nou is dit wel een curcus voor de kinderopvang, en vooral de  dreumes/peutergroepen, maar het is een tip. Dus niet : je mag niet slaan, maar liever: met je handjes gaan we zwaaien...  Of misschien kun je voordoen hoe ze " aai " kan doen?

Het zijn natuurlijk maar tips he? In de praktijk werkt het toch even anders. < weer ik uit ervaring :) >

Groetjes Kirsten

Dank je wel voor jullie reacties! En Kirsten: Ik ga jouw advies maar opvolgen, denk dat het wel een goede is!

groetjes Maris

Terug
Bovenaan