Hoe reageren de katten?!?!?!?!?!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik ben Petra, 15 weekjes zwanger. Alles gaat gelukkig helemaal goed en ik mag echt niet klagen, helemaal geen 'kwaaltjes' gehad, behalve erg moe, maar ja, als dat nou het enige is.

Maar nou ben ik toch wel over een bepaald punt een beetje onzeker. Wij hebben namelijk 2 katten van bijna 3. Ze zijn van nature al een beetje angstig, als er veel visite is dan zitten ze boven, als er iemand voor de ketel  komt dan schieten ze door het hele huis heen. Dus ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe ze gaan reageren als die kleine geboren is. Ik heb al allerlei tips opgezocht op internet om ze alvast een beetje te laten wennen. Bv de Zwitsalluchten te laten ruiken en ze bv op het kamertje te laten komen. Ik weet dat je ze nergens voor moet buitensluiten, want dan worden ze juist nerveus en jaloers. Maar is hier iemand die ervaring heeft met ietwat angstige katten en een kleintje? Ik ben bang dat ze die kleine misschien aanvliegen ofzo. Ik weet wel dat je er altijd bij moet zijn. Maar zouden katten dat echt doen?

Lang verhaal he, en dat alleen voor een paar katten, hahahahaha. Hoe bedoel je overdreven.

Groetjes

Hoi Pepa,

Geweldig om te lezen, ik was voordat onze zoon geboren werd (nu 1) ook zo enorm met de katten bezig. En hoe erg het ook klinkt, ze zijn gewoon naar de 2e plaats verschoven, wat niet erg is want het zijn tenslotte dieren en geen mensen.
Ik heb net zo'n angstige kat als jij beschrijft en vroeg me ook erg af hoe hij zou reageren en tot mijn grote verbazing reageerde hij helemaal niet. Voor elke baby rent hij naar zolder maar deze rook kennelijk zo vertrouwd dat ze er niet eens aan gesnuffeld hebben. Toen ze hem na een paar dagen voor het eerst hoorden huilen waren ze wel even verbaasd, net als toen hij voor het eerst op de grond lag en daarna ging rollen, tijgeren en kruipen maar ze zijn daar in no time aan gewend geraakt. Nu kan hij aardig staan en goed kruipen en vliegt altijd op de katten af die dan heel netjes wat hoger op de bank gaan zitten, buiten zijn bereik. Niets aan het handje dus. Komt vast goed. Al die dingen met geurtjes enzo, lijkt me niet echt nuttig. De baby ruikt naar jou en dat is voor een kat lekkerder dan zwitsal (voor je baby ook trouwens, maar dat is mijn mening).

hoihoi,   helaas heb ik een 1 van mijn katten moeten laten inslapen ( is uitzondering hoor niet meteen in paniek raken) daar deze heel erg agressief werd naar mijn zoontje hij viel hem echt aan, piste ook het hele huis onder voornamelijk de spullen van mijn zoon. mijn zoon heeft een mooi litteken vlak naast zijn oog.  

ik zou heel blij zijn geweest als deze kat ook gewoon had weggelopen om een ander plekje in huis te zoeken en mijn zoon had ontlopen maar helaas.

met de andere katten en de hond ging het fantastisch terwijl we voor de hond meer bang voor zijn reactie waren dan van de katten.   mijn zoon is nu 3 jaar en ik heb door ouderdomsverschijnselen van mijn dieren met bijbehorende niet meer te herstellen klachten nu nog maar 1 kat over en deze knuffelt mijn zoon helemaal suf.
mijn dieren zijn resp.   de volgende leeftijd geworden katten 19   14 14 en die ik nu nog heb is ook 19 jaar mijn hond is bijna 16 geworden.

wat ik hiermee wil zeggen is dat je het eigenljk gewoon moet afwachten en dat het toch ook een beetje aan het karakter vna je kat ligt (die van mij was ook nog eens een halve wilde + aangereden daarna nooit meer helemaal de oude geworden)

hoop voor jou dat jouw katten de nieuwe situatie gewoon zoals de meeste katten gewoon accepteren.

hoop dat ik je niet in paniek heb gebracht, maar dit is mijn ervaring.

sorry voor het lange verhaal  

liefs linda 37+4 van de tweede

Hoi, hoi,

Ik heb ook twee katten en ben ook erg benieuwd hoe ze zullen reageren op mijn kleintje.
 Eén van de twee is ook een angstig beestje. Ze maakt het zichzelf af en toe zo moeilijk, haha.

Ook ben ik allergisch voor katten en hoop maar dat m'n kleintje dat niet is. Als dat wel zo is heb ik een groot probleem en een nog groter dilemma. Zelf heb ik m'n allergie er wel voor over maar dat kan iknatuurlijk niet vragen van mijn kleintje. Spannend hoor.

Groetjes witte tulp

Terug
Bovenaan