hoe reflux herkennen.

Hallo dames,

Hier ben ik dus niet bekend mee maar hoe herken je reflux.
Lieke heeft koemelkallergie en krijgt in haar voeding 2 schepjes jbpm. Dus tips voor andere voeding gaat helaas niet. Ook hou ik haar al een half uur recht op na de voeding. Ze slaapt al vanaf de 1e week op haar buik.

Ze heeft al een paar weken dat ze voeding terug gaf, daarom jbpm er in gedaan.
Nu krijgt ze een fles van 160 w en 5 1/3 voeding en spuugd weer voeding uit. Meestal na een uur.
Ze ruikt ook steeds zuur uit haar mondje.

De laatste 2 dagen wil ze er ook niet meer door slapen overdag, alleen als ze op je ligt. S nachts slaapt ze wel goed door.
M'n oudste begint nu zelfs te roepen dat ze stil moet zijn en gaan slapen!

Kan het reflux zijn?? Of is het iets anders

Zou ze ook een te grote hoeveelheid voeding in 1x kunnen krijgen?? Misschien moet ze daar aan wennen?

Reflux herken je oa aan: spugen, maar dit hoeft niet, veel slikken, kreunen, tongetje uitsteken, veel/ vaak willen drinken, niet plat willen liggen, veel huilen (mijn zoon had reflux, mijn dochter spuugt ook best vaak kleine mondjes, ook zuur, maar heeft geen pijn. Die pijn maakt of ze al dan niet medicijnen krijgen. Iedere baby heeft nl in meer of mindere mate reflux...) overstrekken.

Ik zou eerst proberen met iets minder voeding per keer, omdat je schrijft dat ze t sindsdien heeft, ik geef Lotte in dr wakkere periode ook een extra flesje, ze heeft dan meer honger en ik geef vw. Het teruggeven liever wat minder en vaker...

Succes, wel vervelend joh!

Het kan inderdaad gewenning zijn van de hoeveelheid voeding.
Ze wil alleen wel iedere x na de fles haar speentje hebben.
En slaapt dan ook weer even.
Waar ik ook aan denk is dat ze lucht in haar buik houd, aangezien ze heel veel scheten laat, en heel slecht boert.

Ja dat zou ook goed kunnen...

Toen ik op t cb aangaf dat Lotte best vaak spuugt en hier af en toe ook wel even van gaat huilen en ik dus bang was dat zij ook reflux zou hebben gaf de arts aan dat zolang ze goed slaapt er weinig aan de hand is. De mate waarin ze er last van hebben is bepalend voor al dan niet medicijnen voorschrijven.

Zou infacol helpen voor teveel lucht in dr buik? Ik dat dat dat iets met lucht deed? Bij Lotte leek het de darmpjes stil te leggen, maar bij m'n zoontje werkte het wel goed.

als je twijfelt zou ik even contact zoeken met een kinderarts
ons meisje heeft namelijk ook reflux, daar helpt jbpm dan goed bij maar ze heeft ook medicijnen gekregen.. ze stond namelijk 2 weken stil qua gewicht
en nu in 5 dagen 110 gram aangekomen...

even een tip van een sept mama hoor. sorry :)

Pff het is gelukkig geen reflux maar gewenning naar meer eten.

Zelf was ik na 2 dagen huilen helemaal op. Respect voor degene die er al zo lang in zitten.
Papa was dus ook fris toen hij thuis kwam en heeft alle 3 de kids naar bed gebracht.
En ik zat een partij te huilen beneden van vermoeidheid, wat wel op luchtte.

Lieke heeft hij ook boven in bed gelegd en beneden de babyfoon uitgezet. Zodat we alleen de lichtjes heen en weer zagen gaan. Om 22u sliep ze eindelijk. Man blij want hij hoefde niet steeds meer de trap op te rennen.

Ze slaapt nu weer lekker en is ook weer ons vrolijke meisje.
Hoorde gisteren voor het eerst een kraai uit haar bed komen. Mama kan weer genieten van haar kids.

Terug
Bovenaan