hoe regelen jullie het met bevalling en oppas kinderen?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Eigenlijk is bij ons de enige optie mijn ouders. De ouders van mijn vriend zijn  fysiek niet in staat om op te passen en vrienden hebben (bijna) allemaal fulltime banen. Het enige wat erg onhandig is dat mijn ouders op ruim een uur rijden wonen. Dus ik zit nu nog een beetje te twijfelen of ik mijn dochter (bijna 2) daar laat logeren of dat mijn ouders even bij mij thuis blijven. Qua bevalling maakt het niet zoveel uit, ik moet toch in het ziekenhuis bevallen.
Aan de ene kant zou ik het wel fijn vinden dat mijn dochter de baby zo snel mogelijk ziet maar aan de andere kant  lijkt het me niet relaxt als mijn ouders in huis zijn wanneer we thuis komen. Mijn ouders zijn lieve mensen hoor maar druk!!!!
Ligt natuurlijk ook een beetje aan of het een ks wordt of niet. In dat geval denk ik dat het handiger is dat ze daar een paar dagen blijft logeren.
En mocht het een spoedgebeuren worden dan zijn er altijd wel buren die een paar uur kunnen bijspringen (hoop ik, moet het ze nog vragen) totdat mijn ouders er zijn.

Hoe gaan jullie dit regelen/hebben geregeld bij vorige zwangerschappen?

gr. Anne (32w6)

hoi

Ja weet ook nog niet rpecies hoe en wat,wel dat mijn ouders de gelukkgie zijn als het zover is,maar ja ik twijfel als het snachts begint en het gaat allemaal goed laat ik mijn dochter gewoon slapen,is er wat en moet ik naar het ziekenhuis zal mijn man mijn dochter effe naar mijn ouders brengen of mijn ouders laten komen.is het overdag bel ik mijn moeder,en merk ik dat ik ga beginnen    savonds dan gaat ze uit logeren.weet het pas te zeggen op dat moment denk ik
 gr wendy 30 wk

Hoi!

Wij hebben nu 3 buren gevraagd of ze eventueel kunnen oppassen. Ik wil graag thuis bevallen en als het 's nachts gebeurt en het gaat net zo snel als de eerste keer, dan kan mijn dochter gewoon lekker blijven slapen. Maar ja, je weet nooit wat er gebeurt.
Mijn ouders wonen op ruim 2 uur rijden bij ons vandaan en mijn schoonouders wonen een uur bij ons vandaan, dus dat is niet handig als wel ineens snel naar het ziekenhuis moeten.Daarom hebben we nu een aantal mensen gevraagd die bij ons in de straat wonen die we kunnen bellen, dat vind ik wel een fijn idee.

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

hoi

nou ik heb die zorg niet want mijn kinderen kunnen alleen thuis blijven de oudste is 13 en de twins zijn 9 dus als ik snachts moet gaan bevallen ofzo zeggen we gewoon we gaaan nu weg en dan geven we wel de buuf een seintje die houd dan wel eenoogje in het zeil en klaar ahhaha

toen ik van me twins ging bevallen was mijn zusje in huis bij me die paste toen op me dochter die toen net 4 was

veel liefs cora

Ik krijg een ks en weet alleen nog niet waar. Dat kan Harderwijk worden of Utrecht (WKZ). Word het Utrecht dan gaat Ruben een paar dagen bij mijn schoonouders logeren en blijft mijn man ook daar. Hij zit dan sowiezo dichterbij dan wanneer hij thuis is en kan dan overdag naar mij toekomen. Ruben vind het erg leuk bij mijn schoonouders dus dat zal geen probleem worden. Onlangs hebben we "proef" geslapen zodat hij gewend is om daar te slapen en dat gaan we nog een keer herhalen. Beval ik in Harderwijk dan zal overdag iemand moeten komen maar dat is voor de familie wel een half uur rijden.

Mocht de bevalling spontaan te vroeg beginnen dan bellen we mijn schoonmoeder. Zij is het meest mobiel vanwege eigen auto en geen werk. De rest van de familie werkt of woont echt te ver. Ze vangt hem dan op en blijft hier. Nadeel is wel dat het dan zeker een uur duurt voor ik in het ziekenhuis ben en weet niet of dat in mijn geval wenselijk is.

groet,Jinny

hoi hoi
bij mij is het dus geen optie om alle kids weg te brengen,dus mijn schoonmoeder komt hier als het zover is.
en mijn moeder springt bij mocht het overdag gebeuren.dat red m,n schoonmoeder namelijk niet alleen.
vindt het trouwens wel leuk om te zien hoe ze allemaal rennen met zoveel man terwijl ik het altijd alleen doe.
nog een paar weekjes meiden,heb nu alweer de kriebels,hahaha.
liefs sil

Haai,

zodra de bevalling begint, haalt mijn schoonzus onze hond op ;o)

En als ik straks weer aan het werk moet, gaat het kindje naar een gastouder (lees: buurvrouw hopelijk) toe.

Groetjes

Bij ons komen mijn ouders twee weken over. (Woon in zweden).
Het wordt een geplande keizersnede en mijn ouders komen dan een dag of twee eerder aan. Dan kunnen zij op onze oudste twee oppassen, naar school toebrengen en ophalen etc.
Wij moeten nl een uur rijden naar het ziekenhuis waar ik een keizersnede krijg. Het is dan erg handig, als ik een paar dagen in het ziekenhuis verblijf, mijn man naar het ziekenhuis kan komen wanneer hij maar wil.

Natuurlijk moet je er prive wel wat voor inleveren. Kom je met de kleine thuis, dan zitten mijn ouders ook daar. Kunnen we niet gewoon effe met zijn 5-en lekker aanmodderen, maar ja, mijn ouders blijven dan nog een week en daarna kunnen ze natuurlijk ook niet wekelijks meer komen kijken hoe het met de baby gaat. Dus het is wel erg leuk als ze van de kleine kunnen genieten als het net geboren is.

Gebeurd er iets voordat mijn ouders hier zijn, dan hebben we nog ouders van een vriendje uit mijn zoon zijn klas, waar wij de jongens naartoe mogen brengen.

Groetjes Renata.

Terug
Bovenaan