hoe rekenen na halverwege stoppen pil?????

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik ben 1 mei gestopt met de pil(halverweg de strip)  en kreeg na twee dagen een bloeding die drie dagen aanhield. Dit schijnt geen "echte" mestruatie te zijn, maar een bloeding die oud "materiaal" afbreekt omdat de hormonen stoppen. Nu wil ik een gewone menstruatie afwachten voordat mijn mannetje en ik proberen zwanger te worden.
Nu heb ik alleen geen idee vanaf welk moment ik moet gaan tellen om mijn cyclus in de gaten te houden. Of kan dat pas als ik de eerste keer ongesteld ben geweest???
Iemand een idee???

thnx lin

Hoi,

Ik zou wachten op een volgende menstruatie...en vanaf dat moment kan je dan je cyclus bij gaan houden!
Toen ik stopte met de pil voor mijn eerste zwangerschap, heb ik wel gewoon de strip afgemaakt en vanaf die menstruatie gerekend, ik weet niet of het nu anders is voor jou omdat je midden in de strip bent gestopt.

Groetjes

hoi hoi,

jij reageert snel zeg!!
Ik had dat idee zelf eigenlijk ook al.
Eigenlijk zou dat geen verschil moeten maken, want waneer je ook stopt, je wordt alleen "ongesteld" omdat de hormonen stoppen, toch?  Je zit als je aan het eind stopt alleen wel natuurlijk in het "gewone: ritme.

grt.

Ik kroop net achter de computer, vastte prik als zoonlief op bed ligt!
Vandaar de snelle reactie...
Maar eh..als het zo is dat je ongesteld nu niet veel anders is dan wanneer
je de strip had afgemaakt, zou je hier ook nog wel van uit kunnen gaan....
Ach en mocht je wel in 1x zwanger worden, maakt die datum  (de eerste dag van je laatste menstruatie) niet eens zo heel veel uit, je krijgt waarschijnlijk toch een echo en in de meeste gevallen wijkt die echo datum af van de datum die jij door geeft en houden ze de datum van de echo aan...
Dus eigenlijk komt het erop neer, nu ik er zo over nadenk. Gewoon proberen, de kans dat je in 1x zwanger wordt is ook niet al te groot, het kan maar meestal niet..En dan heb je ook geen 'kans' gemist...

Groetjes

Terug
Bovenaan