Hoe rijk kun je zijn?

Nesteldrang? Geef het maar een naam, maar het moet gewoon allemaal nu gebeuren.

Alles moet schoon en fris! Als mijn man denkt alles klaar te hebben voor mijn neurotische nesteldrang, dan verzin ik wel weer wat nieuws voor hem.

Een nieuwe w.c. bril, een plankje hier, een lijstje daar.Afval verzamelen voor het grofvuil, want daar kan hij ook nog wel even naar toe en als hij zo de kinderen van school ophaalt dan rijdt hij even door naar de Jysk voor een ontzettend goedkoop schoenenkastje. want in een gezin met 6 personen vind je echt overal schoenen weer! En dan komt nummer 7 er ook nog aan....

Kortom hij valt 's avonds als een lammetje in slaap, want ik zet hem behoorlijk aan het werk. Hij zucht en puft wat raak, maar hij doet het toch allemaal maar. Als ik er zo over nadenk, besef ik hoeveel geluk ik heb... 4 (bijna 5) gezonde kinderen, een leuk huis en een ontzettend lieve man, die altijd voor mij klaarstaat!

En ach dat het financieel niet altijd even meezit neem ik maar voor lief, want hoe rijk kun je eigenlijk zijn?

Ik ken het vaak kan je beter arm zijn dan besef je deste meer wat je hebt en ben je veel dankbaarder voor wat je hebt, dat is mijn persoonlijke mening en als je een keer ergens voor gespaard hebt en je kan het dan halen geniet je er vele malen meer van!

Ik herken het hoor. Ook hier manlief bijna overwerkt, weet niet hoe ik hem moet bedanken voor alles. Al weet ik dat dat niet hoeft. Ook de jongste maakt nu in ene heel veel ontwikkeling door. Al is het me soms allemáál teveel ben ik weer vertederd als de stoere jongen in zijn mooie nieuw kleertjes gaat kijken op de baby kamer of de baby kamer er al is.

Financiël gezien is het fijn als het goed gaat, maar verder...

Heel herkenbaar!
Zo bedacht ik me nu opeens dat de bodem van de box weer op de hoge stand moet. Stond nog steeds in de kamer, maar dan als opslag voor speelgoed.

Manlief doet het allemaal maar wel even nu ik al meer dan 5 weken in het ziekenhuis lig. Ouders en schoonmoeder helpen ook fantastisch met de opvang van de dochter, maar die willen we ook niet 24/7 over de vloer ;-)

Terug
Bovenaan