hoe schakel je dat knopje uit??

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest, probeerde wat afstand te nemen.
Maar soms is het hier wel gemakkelijk om even alles van je af te schrijven....
Ikzelf wil eigenlijk al  bijna  3 jaar zwanger worden, maar wilde dat mijn vriend er ook 200% voor ging. Heb dus gewacht tot hij er zelf mee kwam, je moet het toch saampjes doen! Vorig jaar  april gestopt met de pil, we gingen voor het eggie!

Toen werd ik  ineens erg moe en lusteloos (ik dacht eerst zwanger te zijn!!) bleek het Pfeiffer te zijn en toen moesten we onze wens even op een laag pitje zetten. Maar zodra mijn bloed weer enigzins beter was meteen weer aan de slag!!

Ben nu in ronde 10 en nog niet zwanger en de twijfel begint langzaam toe te slaan.....
Ik heb een perfecte cyclus van iedere maand precies 35 dagen, iedere keer exact op maandagmiddag ongi!! Een eisprong voel ik kennelijk niet (aangezien ik van de 5 weken in totaal bijna 3 weken buikpijn heb), heb  wel één keer één eisprong  kunnen vaststellen door zo'n ovultatietest, maar vind het toch een beetje te duur   en te gek worden om dat maandelijks helemaal bij te houden. Ben maar aan het temperaturen gegaan omdat ik weet dat als ik bij een dokter kom, deze toch vraagt dat bij te gaan houden!! Hier wordt ik helemaal geen wijs uit: mijn temp gaat op en neer terwijl ik toch iedere dag op hetzelfde moment opneem. Daar kan ik dus niet echt wijs uit worden.

En dan moet ik mezelf voorhouden dat ik er niet teveel mee bezig mag zijn.....
Maar wel iedere dag foliumzuur nemen (want dat is beter zeggen ze.... ) en eigenlijk iedere dag willen klussen (want wat als ik nu weer te laat ben.....) en na het klussen wil ik het liefst een uur met mijn benen in de lucht  bungelen (om zoveel mogelijk potentiële babytjes binnen te houden....) Ik kan het knopje "er niet zoveel mee bezig zijn" maar niet vinden om het uit te zetten!!

Ik weet ook wel dat ik niet mag zeuren omdat er meiden zijn die al véél langer bezig zijn en ook al meerdere miskramen gehad hebben. Ik bewonder hun geduld!! Ik word nu al langzamerhand erg ongeduldig en begin steeds meer aan mezelf te twijfelen. Heb mezelf voorgenomen nog één cyclus af te wachten  en dan maar eens naar een dokter te gaan.  Misschien heb ik dan wat meer gemoedsrust...

Hebben julllie misschien nog tips voor me: Hoe doen jullie dat nou??

greetz!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tante majellie

Hoi Majellie,

Ik ben Phoebe ik zit nu in ronde 15 en helaas still counting... Als je weet hoe je dat knopje kan vinden mag je het mij ook vertellen, ik heb hem nog niet gevonden..

Het is idd zoals je zegt je bent er te alle tijde gewoon heel veel mee bezig, is het niet elke ochtend het foliumzuur dan is het wel op straat alle dikke buiken die je met het warme weer overduidelijk overal ziet.. En dan die rottige gedachte waarom zij wel en ik niet is heel moeilijk uit te bannen..

Op een gegeven moment was ik alleen nog maar bezig met er niet mee bezig zijn dat schiet ook niet op kan ik je vertellen.. Veel mensen raden een vakantie aan lekker er even tussenuit je gedachten verzetten.. Helaas ben een maand op vakantie naar de antillen geweest en nee zelfs daar kon ik het niet helemaal loslaten en mijn vriend ook al niet..

Volgende week maandag heb ik wel voor de 2de keer een afspraak met de huisarts en dan hoop ik een verwijskaart te krijgen voor de gyni.. We hebben 4 maanden getempt maar dat draaide op niks uit omdat daar ook geen mouw aan vast te knopen was.. Zijn we dus maar mee gestopt..

Het zaad van mijn vriend is wel al getest en dat was helemaal prima.. Dat is iig een begin.. Weet niet of jullie dat al hebben laten testen.. Ik moet zeggen dat ik nu naar de HA ga geeft me wel wat meer rust er wordt tenminste actie ondernomen..
Nou hou me op de hoogte hoe het verder gaat en mijd dit forum niet ik heb er een hoop baat bij om mijn frustraties af en toe hier af te reageren.. Slaap ik lekkerder snachts..

Grz Phoebe

Tante Majellie en Phoebe,

Een knopje zou de uitvinding zijn!!! Ik kan het ook niet uitschakelen, maar zoek wel op mijn manier afleiding. Lekker van het mooie weer genieten, van m'n beestjes, werken (is niet altijd een leuke afleiding), enz. Wij zijn vanaf juli 2006 bezig en ondertussen is het zaad van m'n mannetje al gecontroleerd en dit was in orde, nu ik nog... Na mijn ongi neem ik contact op met m'n huisarts.

Hoe dan ook, je wordt er door van alles en nog wat mee geconfronteerd. De ene dag kun je er beter tegen, dan de andere dag. Maar gelukkig bestaat dit geweldige forum!!!

Liefs Lientje

hallo allemaal
ja bestond er maar zo'n knopje dan had ik die allang gebruikt. wij zijn al bezig vanaf maart 2006. en overal waar je ook komt word je weer eens met de neus er boven op geduwd. het lijkt net of er dan meer zwangere rond lopen dan normaal. en bij ons ging het dan ook nog net wat verder. mijn schoonzusje kwam ons vertellen dat ze (na 2 maanden) zwanger was. natuurlijk vinden wij dat allemaal hartstikke tof voor hun maar toch.... inmiddels is ze bevallen van een dochter. een schat van een meid daar gaat het niet om en je gunt ze het beste van alles maar soms doet dat toch ff zeer. ik hoop dat jullie snel zwanger mogen raken. wij zijn nu voor de 1ste keer naar de gyn. geweest en het sperma en het bloed moeten we voor de 2de keer laten testen en over 2 maanden moeten we weer terug. en zo wachten we maar weer af.
groetjes duufke

Terug
Bovenaan