Hoe schep ik een band tss mijn dochtertje en beste vriendin?

Hallo allemaal,

misschien een rare vraag, maar ik zal beginnen bij het begin.   Ikzelf ban een 28-jarige mama van een lief dochtertje van 3,5.   Ik heb reeds 11 jaar een super sterke band met mijn beste vriendin, ze is wel 60 jaar, maar op vriendschap staat geen leeftijd.   We hebben zo een beetje een moeder - dochter relatie.   Nu is die vriendin heel erg ziek, ze heeft nl. kanker.   Zelf heeft ze nooit kinderen gehad en weet dus ook niet echt hoe ze ermee moet omgaan.   Maar ze vond het wel fantastisch toen ik zwanger was en heeft alles op de voet gevolgd.   Maar het probleem is dat het blijkbaar niet zo klikt met mijn dochtertje.   Mijn vriendin doet alle moeite om het wel te laten klikken, maar het lijkt soms alsof mijn kleine kapoen niets van haar moet weten.   Mijn vriendin vind dit heel erg natuurlijk en ik zeker ook, want ze heeft voor mij al zoveel betekent, en nog, dus ik zou niets liever willen dan dat ze ook voor mijn dochtertje nog een speciale rol kan spelen.   Maar ik kan dit toch niet forceren.   Weten jullie misschien raad, het is misschien een heel onnozel verhaal, maar ik zit er echt wel mee en mijn vriendin ook, ze weet niet wat ze fout doet en wil toch zo graag iets voor dat kind betekenen.   En gezien haar gezondheidstoestand is er misschien niet de tijd om te denken: wanneer ze ouder wordt zal ze dat wel inzien.

Groetjes
een radeloze mama
 
Hoi radelloze mama

Wat rot voor je dat het slecht gaat met je beste vriendin, en dat je dochtertje die band niet echt met haar heeft teminste dat denk je.
Kinderen hebben heel sterk hun voorkeuren en hoe harder je ze een bepaalde richting in duwt ( Het iemand aardig moeten vinden ) dat werkt gewoon niet.
Jou dochter kent je vriendin al haar hele leventje dus waarom zou ze nu extra aardig moeten doen jou vriendin is gewoon een vaststaand feit in haar leven, dat dat er mischien straks niet meer is kan ze niet bevatten wij als volwassenen wel en dat maakt de situatie gecompliseerd jij hebt je verdriet en je vriendin ook jullie willen samen die (super) band je vergeet mischien door alle ellende die zo'n ziekte met zich mee brengt, dat je dochter die band heus wel heeft maar nog geen benul heeft van iets dierbaars verliezen, ze is er immers nog.
Laat het op z'n beloop gaan dan komt het vast wel goed met die band, bereid je dochtertje evt wel voor dat jou vriendin er straks niet meer is want dan zul je nog verbaasd staan hoe sterk die band eigenlijk is geweest.

Heel veel sterkte voor jou en je vriendin in deze moeilijke tijd en ik hoop dat je wat aan deze reactie hebt
Mijn moeder is een aantal jaar geleden aan kanker overleden dus kan ik me wel een beetje inleven die heeft haar kleinkind nooit leren kennen maar zal toch haar oma blijven!

gtoetjes en veel sterkte martine
 
Terug
Bovenaan