hoe slaapjes in plannen

Hoi

Ik zit met een vraag,
Onze Zoon is over een week 8 maanden. Hoeveel slaapjes overdag is dan nog nodig of slapen of sliepen jullie kindjes op die leeftijd.

Kris zijn schema:

* S'morgens 6.00 uur fles met pap
* gaat terug naar bed tot 8.30-9.00 uur
* 10.00 uur fruithapje
* 12.00 uur 1 sneetje brood met beleg en
halve fles
* dan gaat hij naar bed en slaapt dan ongeveer 1.5 tot 2 uur
* als hij wakker wordt krijgt hij beker yogurt
* om 17.00/17.30 uur warm eten
* 19.00/19.30 uur fles
dan naar bed. Ik weet niet hoe ik nog een ander slaapje in kan plennen zonder dat ze ritme van zijn eten in de war komt.

hoe doen jullie het
groetjes Jenny
 
Hallo,

Waarom wil je nog een slaapje plannen dan? Geeft hij zelf niet aan dan wanneer hij wil slapen?

Onze dochter is nu ook 8 maanden oud en ze gaat soms wel 5 keer op een dag naar bedje, ik doe haar naar bedje zodra zij het aangeeft.

Dit is haar globale schema, wij houden ons er niet stipt aan, maar wij kijken hoe ze uitkomt. Maar we hebben 1 aandachtspunt ZOLANG ZE 'S NACHTS MAAR DOORSLAAPT doen we gewoon wat zij aangeeft.

8.00u papfles,
9.00u - 10.00 slapen
10.30a fruit en dixap
11.30u tot 13.30 (om 13.30u maak ik haar wakker als ze nog slaapt) 1 bh met een fles melk
14.15/14.30u - 17.00u slapen
18.00/18.30 groente + yoghurt
19.00/19.30 slapen tot de volgende ochtend.

Valt haar slaapritme anders uit, zien we wel hoe we dan weer uitkomen met de hapjes en sapjes.

Groetjes van Mieke
 
Hoi

Ikke weer er staat dat er vier reakties zijn maar als ik dan kijke staat er niks wat is er toch met het forum. ik had de vraag al maandag gezet hier op het forum maar kwam vandaag pas te zien hier.
 
Hoi

Nu zie ik de reakties wel.
dankje voor de reakties.
en Kris geeft het zelf aan als ie moe is dat wel want als hij moe is leg ik hem naar bed. maar meestal blijft het alleen bij de middag van half 1 tot half 3.
maar ik vroeg het me gewoon af vind 8 maanden nog erg jong voor maar 1 slaapje en soms maar 2.

bedankt.
groetjes
 
kim slaapt heel vaak nog maar 1 x per dag 1.5 tot 2 uur ('s ochtends). "S middags lukt het vaker niet dan wel en daar laat ik het dan bij. Tegen 19.00 uur is ze dan zo moe dat ze aan haar nachtrust toe is. Ze is nu 10 mnd en is altijd al heel wakker geweest, ze heeft gewoon geen behoefte aan meer slaap, anders zou ik het echt wel merken

gr sandra
 
Terug
Bovenaan