Hoe slapen jullie kids op het kdv?

Hoi hoi,

Hoe slapen jullie kids op het kinderdagverblijf? Onze zoon begint al te huilen als hij naar een kamer word gebracht(zo gek, thuis doet hij dat nooit). Hij is nu 11 maanden en heeft daar nooit goed geslapen.

Ben benieuwd of andere kids dat ook hebben.

Liefs

Raaf is nog niet zo lang op het kdv, pas een maand, hij heeft er meteen vanaf het begin goed geslapen... behalve gisteren, toen maar een half uurtje op de hele dag. Ze hebben het wel vaak geprobeerd maar hij wilde niet slapen... hoe moe ie ook was.
Misschien helpt het je kleintje om een lakentje mee te nemen waar die zelf onder heeft geslapen de nacht ervoor. En zijn eigen knufje natuurlijk...
Lastig hoor, maar ik heb het vaker gehoord dat slapen een probleem is voor sommige kleintjes als ze niet thuis zijn.

Hoi, hoi,

Ons zoontje Micah (11 maandjes) gaat al vanaf dat hij 4 maanden is naar het KDV.

Hij heeft op het KDV nooit goed geslapen. Als er bv een ander kindje naar bed  wordt gebracht, wordt hij wakker en wil dan niet meer slapen.

Gelukkig is hij niet vervelend op het KDV van vermoeidheid, want als hij er echt slecht van had gelopen had ik toch naar een andere oplossing moeten zoeken.

Ik snap er eigenlijk ook niets van ..Thuis slaapt hij om de 2 uur 2 uur, dus 2 uur wakker, 2 uur slapen..nu nog.. Heb al eens gehad dat ze de ramen kwamen zemen en dat ik het rolluik van zijn kamer open moest doen.. hij bleef gewoon doorslapen..
Op het KDV wordt hij gewoon van alles wakker!

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Hoi hoi,

Wat raar he Cindy..bij ons is dat nou ook.Thuis slaapt hij ook best goed om de twee uur, maar daar...precies als Micah!

Wat een goede tip zeg...eigen lakentje, ik zal het eens proberen.

Ze hadden vorige week onze zoon uiteindelijk maar in een wandelwagen gelegd en toen ging hij slapen na lang sussen...BELACHELIJK...hij is bijna 11 maanden en hartstikke groot. Hij lag met zijn hoofd en voeten helemaal vast tegen de kanten.Heb er wel wat van gezegd dat ik dat niet meer wil!!!

liefs......

Hallo,

Ik werk op een kinderdagverblijf en mijn kindjes gaan er ook heen.
Ook zij slapen slecht. Ik begrijp het volkomen. Ik ben zelf een keer op een slaapkamertje gaan zitten. Je hoort alle herrie van de groep, en dan  nog eens de huilende of juist ketende kindjes die ook in bed liggen. Ik zal er zelf ook geen oog dicht doen. Ik persoonlijk vind het best moelijk moeilijk en zielig. Vooral als je ziet dat ze dood moe zijn...
Maar goed, dat is het lot van dagverblijf kindje!

Groetjes!

ps, vaak wordt gezegd dat je thuis ook lawaai maakt en de kindjes wel door slapen. Maar de geluiden op een dagverblijf zijn veel harder, anders  en erger dan thuis.

Hallo!

Jorg gaat al vanaf 3 mnd naar het kdv en ook bij hem is het slapen zo zo. Een vriendin had me al gewaarschuwd, haar kinderen zijn na een dag kdv echt bekaf en slapen de volg dag meer dan normaal omdat ze op het kdv ook haast niet slapen. Bij Jorg is het net zo. Maar de reden dat ik nu reageer ( want ik denk dat geen enkel  kindje goed slaapt op het kdv!) is dat ze bij ons sindskort een soort van slaaphuisje hebben voor buiten. Ze noemen het bij ons Lutjepotje. Gekke naam, ik weet het maar daar wordt hij nu elke keer in gelegd en hij slaapt als een roos!! Hij moest er eerst wel even aan wennen maar nu is het klaar! Hij slaapt soms wel anderhalf uur! Eerst was het meestal half uurtje. Zelfs de leidsters zijn trots op hem! Want ja, die zitten er ook wel mee dat sommige kinderen haast niet slapen. Misschien een idee om es aan te kaarten bij jullie kdv?

Groetjes Alberta

Heey meiden

Ik werk net als blabla ook op een kinderdagverblijf en ben het met haar eens.
Veel kinderen hebben moeite met slapen, vooral op de babygroep.
Ik werk nu bij de peuters en daar gaat het een stuk makkelijker, maar daar hebben ze dan ook dezelfde slaaptijden.
En tegen een peuter kun je zeggen, we gaan nu slapen, dus nu mag je even niet meer kletsen.

Even over dat slaaphuisje, ik denk dat dat erg goed helpt idd! In landen zoals Noorwegen slapen kinderen zo goed als altijd buiten.
Kinderen slapen veel beter in de buitenlucht, het is ook gezonder, tenzij je natuurlijk ergens in de binnenstad zit met lekker veel verkeer!

Maar ja.. het moet natuurlijk wel mogelijk zijn op het kdv
Maar het slaap probleem herken ik zeer zeker en heb zelf ook vaak moeite met die hele kleintjes, die dan niet willen slapen of eten (dat heb je ook vaak in het begin) erg zielig..
Sinds ik Celeno heb, komt dat moedergevoel helemaal vaak boven en ben ik vaak op de babygroep om even een baby mee te nemen om te troosten.

Succes!

xx

Terug
Bovenaan