Hoe slapen jullie kindjes (onze tweeling is 1 jaar) én wat geven jullie te eten?

Hoi moeders,

Ben erg benieuwd hoe jullie kindjes op dit moment slapen. Onze tweeling (1 dec. 1 jaar geworden) slaapt als volgt:

07.30 uur: wakker
10.30 uur: slapen tot ca. 12.00 uur
15.30 uur: slapen tot ca. 16.30 uur
19.15 uur: slapen tot 07.30 uur

Nu slapen ze 's ochtends altijd heel erg snel in, dus denk ik dat ze dat slaapje gewoon nodig hebben. Daarbij komt dat ze rond 10.00 uur altijd hangerig worden, dus echt veel langer rekken lukt niet. Maar.......... ze willen hun middagslaapje niet meer doen! Dat houdt dus in dat ze vanaf 12.00 uur wakker zijn tot het moment dat ze weer naar bed gaan om 19.15 uur! En dat is zowel voor de meisjes als voor ons erg vermoeiend. Hoe pakken jullie dit aan?

Daarnaast eten de dames nog steeds potjes vanaf 6 maanden. Zodra er ook maar een klein stukje wordt opgemerkt dan is het hommeles. Ze eten daarentegen wel brood! Hun eetschema is als volgt:

08.15 uur: papfles (Nutrilon 2)  van 200 ml.
10.00 uur: fruit
12.00 uur: boterham met boter
12.30 uur: fles 150 ml.
16.30 uur: potje 6 maanden en toetje (Danoontje)
18.45 uur: fles 210 ml met Nutrix

Ze krijgen dus eigenlijk nooit thee, roosvicee o.i.d. tussendoor. Moet dat eigenlijk? Oh ja, en Nutrilon 3 vinden ze niet echt lekker want dat weigeren ze gewoon te drinken (dus maar weer Nutrilon 2).

Graag verneem ik jullie ervaringen m.b.t. het eten en slapen.

Groetjes,
Janet.
 
Hoi,



Ons zoontje wordt woensdag 1 jaar. Zijn schema is ongeveer als volgt.



Rond 8.00 wordt hij wakker, als ontbijt krijgt hij een plakje brood met
een beker halfvolle melk. (een week of drie geleden zijn we gaan
afbouwen met de nutrilon 2 en overgegaan op gewone halfvolle melk).

Om een uur of 10 een beker drinken zoals roosvicee soms met een biscuitje erbij.

Om ongeveer 11.00/ 11.30 uur naar bed. Hij slaapt dan meestal tot ongeveer 13.00 maar soms ook wel tot 14.00 uur.

S'middags krijgt hij een fruithap. De laatse paar dagen geef ik hem
s'middags na zijn fruithap ook wel thee aangelengd met melk als wij ook
thee drinken.

Zijn middagslaapje rond 16.00 uur wil hij de laatste tijd veel vaker
overslaan. De ene dag is hij er wel aan toe en de andere dag dan wil
hij echt niet slapen en blijft hij op tot 19.00 uur wat zijn bedtijd is.

Wat dat middagslaapje betreft hangt hij er een beetje tussenin.
Eigenlijk niet meer hoeven en kunnen slapen, maar toch eigenlijk ook
weer wel. En inderdaad dat is best vermoeiend omdat hij dan tegen
etenstijd best hangerig wordt.

Met het avondeten eet hij sinds ruim een week met de pot mee, behalve
als wij iets eten wat voor hem nog niet geschikt is dan krijgt hij een
potje (vanaf 12 maanden). Hij is een hele makkelijke eter, en stukjes
of geen stukjes maakt voor hem niet uit, hij eet het allemaal op.



Groetjes Ria







 
Ik ben in mijn stukje hierboven iets vergeten te melden.

Als mijn zoontje rond 13.00 wakker wordt dan krijgt hij middageten, een plakje brood met een beker halfvolle melk.





Ria



 
hoi,

nou die van mij word 27 dec 1 jaar.
hij word om 9 uur wakker en krijgt dan een fles nutrilon 2 (hij kan niet tegen koemelk anders had hij dat gehad) met een boterham met iets zoets erop.
tussen half twaalf en twaalf eten we brood de ene keer eet hij wel andere keer absoluut niet en daar krijgt hij een beker limo of rosevice bij net wat ik in huis heb.
dan gaat na het eten naar bed zo tussen 12 en half 1 en slaapt tot 14 uur/15 uur.
ze krijgen hier bij niets tussen door omdat ik ze anders niet aan het avond eten krijg wat al een drama is.
soms gaat hij om 16 uur a half 5 nog even in als hij echt niet te genieten is en komt eruit en dan eten we tussen half 6 en 6 uur en hij gaat tussen half 8 en 8 uur weer naar bed met met een fles nutrilon 150 ml.
hij krijgt wel de hele dag door drinken limo of rosevice daar let ik niet op of het bepaalde tijden zijn.

nou succes met je tweeling

groeten brigitte,bas en thijs
 
hoi,

Mijn zoontje wordt 30 december 1 jaar!Zijn schema ziet er als volgt uit:

Om 8 uur word hij wakker en krijgt dan een bordje pap(200 ml opvolgmelg met onbijtgranen)
Dan krijgt hij rond half 11 zijn fruithap en slaapt dan van 10.45 tot ongeveer 12.30uur.
Als middag eten krijgt hij een boterham met smeerworst of smeerkaas en daarbij nog een fles opvolgmelk van 200 ml(ga ik binnenkort afbouwen naar 100 ml).
Om ongeveer half 4 krijgt hij nog een bekertje diksap en dan nog een dutje van een uurtje tot ongeveer 5 uur.Om half 6 krijgt hij warm eten ,4 keer per week vers en 3 keer per week een potje vanaf 8 maanden  met als toetje een schaaltje volle yoghurt.
Dan om half 8 in bad daarna nog een fles van 200 ml opvolgmelk en rond 8 uur naar bed tot de volgende ochtend 8 uur!

Mijn zoontje krijgt nog redelijk veel opvolgmelk maar 23 december naar het cb en dan kijken of ik het af kan bouwen en misschien over op gewone melk!!!grotjes kim
 
hoi mn zoontje word 26 dec 1 jaar en eet het volgende
om 8:00 uur pap van 200 cc melk en groeipap
om 12:30 een boterham met beleg
0m 17:00/17:30 warm eeten gewoon met de pot mee
en om 19:00 naar bed

hij slaapt tot ongeveer 7:00 uur
en dan om 10:00 uur ook nog een uurtje
en smiddags om 13:00 uur en ook smiddags  nog een klein uurtje

misschien moet je je kinderen pap gaan geven van een lepeltje en niet uit een fles en geef ze savonds gewoon het eeten wat jullie ook eeten ik heb zn potje wel een geproefd nou ik zou het ook niet eeten zit geen smaak aan bahen misschien eeten ze dat wel
nou ja s6 groetjes nicole
 
Hallp Janet,
Onze dochter is nu 14 mnd. s'Morgens om 8 uur wakker dan krijgt ze een papfles met nutrix, om 10 uur fruit(ze kan nu zelf een banaantje eten) tussen 11.30 en12.00 brood en daarna een fles melk(gewone halfvolle melk een beetje warm gemaakt) daarna slapen tussen 14.00 en 15.00 wakker dan gaan we wat drinken (diksap) en een koekje om 17.30 warm eten, meestal met de pot mee soms als het te kruidig is een potje en om 18.30 flesje melk en daarna   op bed. Ik weet dat ze eigenlijk van die flessen af moet en we zijn ook wel aan het oefenen met een beker maar ze vindt een flesje nog zo lekker dus ga ik daar niet zo moeilijk om doen .Groetjes Miranda
 
hoi
mijn dochtertje word 14 januari 1 jaar en zij eet het volgende

7.30 boterham met stroop flesje melk van 100cc
9.30 koekje met flesje water
11.00/11.30 boterham met stroop en fles melk 200cc
dan slapen tot 13.30/14.00
als ze wakker wordt krijgt ze fruit uit potje
17.00 warm eten uit potje ben aan het proberen met vers eten maar dat wil ze niet echt eet ze alleen het vlees toetje danoontje na
18.45 fles melk 200cc met bambix
19.00 naar bed
ben toevallig dinsdag na bureau geweest en mag nu overgaan op halfvolle melk dus dat ga ik van weekend introduceren

groetjes karin mama van naomie
 
Terug
Bovenaan