hoe slapen jullie kindjes?

Hoi meiden,

Hoe slapen jullie baby's 's nachts? Thomas is over 2 dagen precies 3 maanden en ik moet er nog steeds 2x per nacht uit. Hij valt 's avonds om een uur of 9 na veel ellende in slaap en slaapt dan tot een uur of 1-2 en daarna wordt hij weer bij 5 uur wakker. Dus op zich slaapt hij redelijk lang achter elkaar, maar niet in een ideaal patroon zeg maar. Mijn oudste twee sliepen met 3 maanden braaf door. En eerlijk gezegd: ik zou ook wel eens door willen slapen.

groetjes, keesje

Hi!
Mick is nu twee maanden en slaapt sinds een paar daagjes van 22u of iets later, tot 5:30u.
Ik durf er nog bijna niet blij mee te zijn, maar het lijkt me een heerlijkheid, ik was daar ook wel echt aan toe.

Maar hij krijgt nu ook voeding voor hongerige baby's, dat lijkt het hem te doen, daarvoor kwam hij om 2:00u ( speen erin en weer weg) en om 5:00u, eten.

Ik ben dus erg blij, maar hou nog een slag om de arm...

Ik hoop dat het bij jou ook snel gaat gebeuren, want slapen = toch wel fijn...

Succes!

Natalie

Heej!

Aymée is morgen 9 weken en slaapt nu al een paar weken 'door'.

We leggen er rond etenstijd op bed, en halen haar daarna rond een uurtje of 20.00/21.00uur uit bed en douchen haar, vervolgens krijgt ze een fles en leggen we haar terug (uurtje of 21.30/22.00 uur is het dan)
Ze slaapt dan tot 07.00-09.00 uur de volgende ochtend. En zo 1 á 2 keer in de week komt ze rond 04.30 uur.

Hoeveel voeding geven jullie dan voor de nacht? Wij gewoon standaard een flesje van 150 en 's ochtends als ze zolang geslapen heeft 165 of 180.

Ik hoop voor jou keesje dat thomas snel gaat doorslapen want op een gegeven moment breekt het wel op he!?

Groetjes Maaike

Hoi Keesje,

Tijs krijgt volledige flesvoeding (nutrilon AR) en slaapt sinds drie weken door, maar sinds een week slaapt hij echt door, namelijk van 23 uur tot 8 uur. Eerst was dat 5 of 6 uur en daarna wil hij echt niet meer slapen. Om 8 uur opstaan vind ik prima en dan ben ik de hele dag ook veel meer uitgerust. Overdag krijg ik echt niet meer dan drie uur tussen de voedingen, soms zelfs minder. Zijn ritme is sinds deze week:
8.00/11.00/14.00/17.00/20.00/23.00. Hij krijgt 6 flesjes van 135 ml. Ik denk dat hij nu zo'n 5 kilo weegt.

De laatste twee weken slaapt hij ook steeds beter door overdag. Daarvoor huilde hij erg veel overdag, na 19 uur stopte hij met huilen tot de volgende ochtend als hij weer wakker werd. In de avond en nacht kon je dan wel weer een beetje bijkomen, maar het wakker worden in de ochtend vond ik vreselijk, omdat ik dan zo opzag tegen de hele dag dat huilen. Ik hoop dat het zo goed als nu met hem blijft gaan. Ga nu pas beetje genieten van het kleine mannetje (en hij wordt alweer zo groot)

Groetjes
Lies

oh meiden, ik ben jaloers. Al die doorslapende kinderen. Ik geef nog borstvoeding, dus ik kan geen zwaardere of meer voedinggeven dan m'n borst geeft. En Thomas is erg pertinent, hij drinkt alleen als hij honger heeft. Eerder aanbieden heeft geen zin, dus hem aan het eind van de avond wakker maken en aanleggen heeft niet veel zin. Gisteravond kwam hij uit zichzelf nog een keer om 10 uur, zijn laatste voeding was rond 8 uur geweest, dus ik hoopte op een doorslaapnacht, maar helaas, om 2 uur was hij toch weer wakker.
Nou ja, ik kijk wel hoe het verder verloopt. Over 5 weken moet ik weer werken en zal ik toch wat voedingen moeten afbouwen, wellicht dat hij met een flesvoeding een ander patroon gaat ontwikkelen. Maar eerlijk gezegd vindt hij borst veel lekkerder dan kv. Dat drinkt hij alleen als hij zeker weet dat er absoluut geen borst inzit. Geef ik een fles, dan gaat hij toch zoeken naar m'n borst. Wel vleiend natuurlijk.

groetjes, keesje

Hoi meiden,

ik geef ook borstvoeding. Ilse heeft nu als grootste gat tussen twee voedingen 7 uur. dus 23 uur voeden en om 6 uur weer, maar dat is nog maar een paar keer gebeurd. Meestal komt ze toch na 5 uur weer in de nacht. Dan voed ik bv om 22 uur en dan om half vier weer en tegen 7 uur 's ochtends no eens. Maar omdat ze niet echt hard groeit moeten we van het cb wat meer bijvoeden. Ik doe nu smiddags 60cc erbij en savonds ook (is de bedoeling) en dan hoop ik dat ze meteen weer 7 uur gaat slapen...ach ben nog maanden thuis, tot half oktober, dus ik zie wel, de andere meiden heb ik ook nog tot 6 maanden snachts gevoed, terwijl ik werkte zelfs! Ben al zo gewend aan onderbroken nachten , al sinds ik hoogzwanger was van Hanneke (3,5 jr geleden) wordt ik bijna elke nacht wel een keer wakker van de en of de andere kleine meid hier in huis!

groetjes

Klarie

Vanaf een ongeveer 6 weken oud begon mijn dochtertje door te slapen.
Eerst zo van 23:00 tot 5:00 en langzaam aan van 21:00 tot 6:00.
Door de vaccinatie bij 8 weken oud kwam ze weer rond 3:00, maar na een week sliep ze gelukkig weer 's nachs door.

Vaak slaapt ze nu van 21:00 tot 5:00 of 6:00 en soms zelfs tot 7:00!
Afgelopen nacht kwam ze echter om 22:45 en daarna weer om 5:45, maar ik hoop dat dat een uitzondering was.

Ik geef borstvoeding, maar 's avonds wil ze een keer extra om de nacht door te komen. Dus bijvoorbeeld om 19:00 heeft ze gedronken en rond 20:00 wil ze nog een keer drinken.
Het heeft heel wat gehuil gekost voordat we doorhadden dat ze gewoon nog een keer wilde drinken. Want je denk toch dat ze geen honger kan hebben als ze eigelijk nog maar net heeft gehad.

hoi hoi,
nou dacht, kom hier ook maar weer eens een kijkje nemen...
Daan krijgt ook nog volledige borstvoeding en slaapt ook nog niet door. Ik dacht van de week dat hij naar de 4 voedingen toe aan het werken was, maar helaas, zat gister zelfs op 6... een regeldagje denk, hij wilde om de 3 uur eten..pff
'normaal' eet hij om de 4 uur en dan krijgt hij rond 6-7 uur de laatste. Dan tussen 7-8 naar bed. Om 11 uur wakker maken helpt niet, omdat hij dan niet goed drinkt en hij alsnog 's nachts komt. Meestal kan hij 7,8,9 uur tussen zijn voeding laten. Dus komt hij rond 2-3 uur. En de keer erna is meestal al 4 uur later, dus 6 uur. Al moet ik zeggen dat hij voor die voeding vaak al eerder onrustig is door zijn darmen...
De nachten hier zijn dus echt nog geen pretje.. En als hij goed slaapt heb ik nog wel last van een mug...of gewoon slapeloosheid. Kan dan zo boos worden op mezelf, slaapt Daan, kan ik niet slapen... Dat werkt het slapen natuurlijk niet in de hand...hahaha

liefs
Patricia mama van Bas* en Daan

Terug
Bovenaan