Hoe slapen jullie kleintjes

<p>Ben ik weer... beetje onzeker, merken jullie het? Maar zo fijn om te delen/sparren met andere moeders!!</p><p>Mijn vraag nu:</p><p>Hoe slapen/sliepen jullie kleintjes?</p><p>Ons meisje van net 1 slaapt sinds een paar weken heel moeilijk in. Is meestal meer dan een halfuur in de weer voor ze slaapt, zowel bij dutjes als in de avond. Meestal huilt ze niet veel (hoewel tegenwoordig steeds vaker weer wel, mijn moederhart huilt mee), maar ze praat en gaat zitten en staan en dansen. Als ze eenmaal slaapt, is het vaak voor een uurtje (bij de dutjes), 's avonds snapt ze wel dat de nacht is begonnen. Maar 's nachts horen we haar ook geregeld even (soms lang) huilen of praten.</p><p>Minder slaapjes gaat nog lang niet, dan is ze gesloopt. En zelfs als ze gesloopt is, kan ze er nog bijna een uur over doen voor ze slaapt.</p><p>Haar troosten heeft weinig zin, omdat ze meestal niet verdrietig is, maar gewoon kletst.</p><p>Dus... hoe gaat dat bij jullie? Hebben wij een uitzondering?</p>
 
Hoi,
Jullie hebben niet de uitzondering hoor ;-)
Onze dochter, ook net 1 heeft hetzelfde.

De ene dag gaat het mega soepel en een andere dag duurt het weer erg lang. Moet zeggen dat ze in de avond wel altijd heel snel en rustig in slaapt valt en dan over het algemeen ook doorslaapt.
Als ze huilend wakker wordt is dat rond 1/2 of 5 uur.

Haar ochtend slaapjes waren de afgelopen weken een ramp, laten we zeggen bijna niet gedaan. Sinds een paar dagen gaat het weer beter maar is ze nog wel een halfuur in bed van alles aan het doen behalve slapen.
Bij 12 maanden is er ook weer een slaapregressie dus daar kan het aan liggen. Ook een sprong mocht je daar in geloven.

Ik merk ook dat wanneer er weer opkomende tanden zijn ze in de nacht wakker wordt en een fles nodig heeft om weer in slaap te komen.
 
Terug
Bovenaan