Hoe snel kun je een test doen?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb misschien een domme vraag hoor! Weten jullie wanneer je een test kunt doen om te kijken of je zwanger bent?

Moet je daarmee wachten tot je ongesteldheid uitblijft of kun je het bij wijze van spreken al doen een dag nadat je sex hebt gehad? Ik kan het verder nergens terugvinden......
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bedankt!

Groetjes,
Camel

Hoi Camel,

In principe kun je een test doen vanaf het moment dat je 1 dag overtijd bent. Geloof dat het soms wel eerder kan, maar dan heb je grote kans dat je lichaam nog niet genoeg hCG-hormonen aangemaakt heeft en de test dan nog niets aangeeft. Je hoort zelfs regelmatig dat vrouwen wel al overtijd zijn en de test toch negatief aangeeft, terwijl ze wel zwanger zijn. Volgens mij zou je dus het best kunnen wachten tot je een paar dagen overtijd bent. Al weet ik nu al dat ik niet zo lang kan wachten!
Tuurlijk kun je ook best nu al een test doen, maar waarschijnlijk doe je die dan voor niks. Zonde van je geld...

xHes

Hoi Camel,

Testen kun je vanaf je NOD. Maar gebruik dan de ochtendurine, daar zit de hoogste concentratie van het HCG hormoon in. Sommigen ( ik ben er zelf ook 1 van) kunnen al op dag 11 na de eisprong testen. Oftewel 3 dagen voor NOD. Maar dat hangt er helemaal van af of je al vlot genoeg HCG aanmaakt. Sommigen maken pas een week na NOD genoeg HCG aan om een positieve test te krijgen. Maar het slimste is te testen 1 dag na NOD. Dan zou je genoeg HCG in je urine moeten hebben.

Groetjes, Kat

Terug
Bovenaan