Hoe snel na het stoppen met de progestan ongi als het mis was?

Hallo lieve meiden,

Zoals jullie zien toch nog even een vraagje van mijn kant. Ik wil heel graag weten hoe snel jullie ongi werden bij een mislukte poging. Ik heb donderdag de laatste progestan gebruikt. Donderdag en vrijdag heb ik heftige krampen gehad dus was ik ervan overtuigd dat het mis was. De krampen zijn iets minder geworden maar het blijft aanzeuren daar beneden.  De rode duivels zijn er nog niet. Woensdag is testdag.

Helaas weet ik dat er hier mensen zijn waarbij het niet in 1 x is gelukt en juist naar jullie verhalen ben ik benieuwd. Het ziekenhuis heeft me namelijk verteld dat de meeste vrouwen na het stoppen met de progestan vrij snel ongi worden en de wachtweken niet vol maken. Is dit echt zo en hoe hebben jullie dit ervaren?

lfs ing

Hoi Ing,

ik weet ik hoor hier niet thuis, maar ik wil je heel veel sterkte wensen en ik duim voor je dat de krampen in je buik komen doordat je baarmoeder zich klaamaakt voor een zwangerschap. Sterkte met afwachten en succes woensdag!!!

Groetjes van Marloes

Hoi Inge

Ik merkte het 4 dagen na het stoppen met de progestan dat het over en uit was. Maar moest toch ruim een week later testen omdat ik een bloeding had gehad die geen ongi bleek te zijn, maar 1 van de twee emmies die ware terug geplaatst. Ruim een week later was het echt over en uit. Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je Mette een broertje of zusje mag geven.
Hoe gaat het nu met je?
Wij gaan volgende maand voor onze laatste kans. Ik mag hopen dat alles nu wel goed gaat en goed blijft gaan (en dat is mogelijk met veel medicijnen.)

Liefs

Lydia (ja degene die vorig jaar de puregon heeft overgenomen)

Hi Inge,
Ikzelf heb al  4 IVF pogingen achter de rug gehad en mijn ervaring was dat ik 4 dagen na het stoppen met de progestan dat ik dan ook echt ongie werd en ook standaard iedere x op de testdag.
Nu hoop ik dat het bij jou niet het geval zal zijn en dat je zsm weer in verwachting bent.

Merk je al iets aan verschijnselen???

gr
FF

Hee Inge,

Wat ontzettend spannend zeg...die wachtweken zijn echt slopend!!

Helaas werd ik nooit ongesteld met de progestan nog erbij....in m'n wachtweken werd ik nooit ongesteld, altijd pas als de test  negatief was en ik met de progestan mocht stoppen. Dan duurde het meestal een dag of 3-4 voordat het doorzette. Wel heel licht bloedverlies na 't stoppen van de progestan, vrij snel...na 'n dag al.

Mag jij wel stoppen met de progestan als je nog niet getest hebt? Moest hiermee doorgaan totdat een zwangerschap uitgesloten was. Zal wel overal verschillend zijn...

Hallo allemaal,

Wat lief dat jullie reageren terwijl ik helemaal niet meer zo heel vaak hier komt. Donderdagavond de laatste progestan gehad en nu dus 4e dag zonder. Veel gekramp en gedoe gehad maar geen ongi!! Sinds vanochtend  is het  bekende brakke gevoel   en de brandende borsten er weer dus heel stiekum begin ik er een klein beetje in te geloven. Ik heb al staan kokhalzen in de badkamer vanochtend. Maargoed ook ik heb al eens een miskraam en doodgeboren kindje gehad gehad dus  er kan nog van alles misgaan. Als ik positief test overmorgen dan moet ik zsm voor een echo om uit te sluiten dat het buitenbaarmoederlijk is omdat mijn eileiders dicht zijn. Dan moet ik de vergrote miskraamkans nog zien te overwinnen en tja mijn vorige zwangerschap was een drama aangezien we 1 van de 2 kids verloren en met chromosoomafwijkingen te maken kregen  dus al met al  ben ik er niet al te gerust op.  Maargoed laten we voor het gemak uitgaan van het positieve want daar doen we het tenslotte allemaal voor!!

Ik ken jou nog wel hoor lydia. Ik vind het heel erg sneu voor jullie dat het nog steeds niet is gelukt! Het is je echt gegunt net als alle meiden hier!!!

PS nogmaals voor diegenen die mijn log lezen...daar niks schrijven hierover want we houden het voor directe vrienden en familie nog even geheim en die lezen mee...

X ing

Terug
Bovenaan