Hoe snel na MK en curr. weer zwanger??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag gecurreteerd en hoe raar het misschien ook klinkt na 2 weken onzekerheid en spanning kwam gister het nieuws dat het definitief niet goed zat. Dit gaf mij een gevoel van rust omdat ik dit onderbewust al een tijdje wist.
Ik heb meteen gekozen voor een cuuretage en dit is ook vanmiddag geberud. Ik voel me nu goed, ik ben niet meer onzeker en weet dat ik het juiste gedana heb. Maar ik wil graag zo snel mogelijk weer zwanger raken, volgens de artsen is dit ook geen probleem maar adviseren om de eerste cyclus even af te wachten zodat je dan weet wanneer je ongeveer zwanger bent geraakt. Voor mezelf heb ik zoiets van wanneer ik wil klussen doe ik dat en ik ga geen bescherming gebruiken, m'n man vindt dit geen probleem zoalng ik erzelf maar achter sta en dat sta ik. Uiteraard wacht ik wel tot het bloeden nu gestopt is. Ik wil graag weten wie dit gevoel kennen en hoe het jullie verlopen is. Ik heb zoiets van dit moest zo zijn en als ik weer snel zwanger raak ( nu al zwanger in 2e ronde) dan moet het ook zo zijn. Ik ben nu ook niet bang voor de zwangerschap. Ik zal alleen wat bezorgder zijn en veel meer rust houden dan ik nu gedaan heb, want ik ben mezelf wel een paar keer voorbij gelopen deze zwangerschap.

Ik hoor het wel.

xxxx

Hoi hoi,

het is zo tegen je gevoel in om als je zwnager wil worden om dan gebruik te maken van voorbehoedsmiddelen, dus ik herken het helemaal.

Als je je goed voelt moet je er ook inderdaad gewoon weer voor gaan. Weet wel dat je cyclus iets aan de hobbel kan zijn, maar dat komt vanzelf weer goed.

Ik denk dat je niet moet verwachten dat je direct weer zwanger bent, natuurlijk het kan wel, maar als je je daar op richt dan kan het een enorme teleurstelling zijn als je dan gewoon were ongesteld wordt.

Meid sterkte en succes.

Miep

hoi

Ook ik heb een mk en curretage gehad (wel alweer in 2003) en ben ondertussen moeder van een prachtige zoon van 2. Wij hebben wel eerst een 1e ongi afgewacht, gewoon ook om mijn lichaam weer even wat rust te geven, maar herken wel het gevoel dat je zo snel mogelijk weer zwanger wilt worden..dat had ik ook. Voor mijn gevoel kon ik de mk pas een plaatsje geven als ik opnieuw zwanger zou zijn. Ik heb in augustus een mk gehad en in oktober zijn we weer voor het echie gaan klussen en ik werd zwanger in november.

Ik denk ook dat iedereen het anders ervaart, maar achteraf ben ik blij dat wij heel even een adempauze hebben gehad om het emotioneel te verwerken, want het is niet niks wat je meemaakt..
Ik hoop het beste voor je en dat je gauw van een mooie zwangerschap mag genieten...

groetjes Inga

oh ja, wat ik nog kwijt wilde, ik heb wel gehoord dat na een curretage je baarmoeder heel mooi schoon is (klinkt natuurlijk eigenlijk heel vervelend maar ja) waardoor de kans dat je zwanger wordt groter is....maar weet niet zeker of het klopt.

Hoi,

Ik ben ruim 5 weken geleden gecuretteerd na een 'missed abortion' en ben vorige week weer voor het eerst ongesteld geworden. Wij hadden wel afgesproken om - zoals de arts geadviseerd had - eerst een menstruatie af te wachten. Maar inderdaad heel tegenstrijdig om met condoom te vrijen als je zo graag kinderen wilt.

Ik was dus blij dat ik donderdag weer ongesteld werd, maar zat vrijdagmiddag bij de poli gynaecologie vanwege de enorme buikkrampen! Gelukkig is het nu weer wat minder, maar het was vreselijk. En waarom is niet bekend. Waarschijnlijk vanwege mijn menstruatie. Erg raar; heb nooit klachten, dus zal wel door die curettage komen. Hopelijk zit het 'van binnen' allemaal nog goed. Onze eerste ronde komt er dus aan! Spannend!

Ik hoop dat  het snel weer 'raak' zal zijn, ook voor jou!

Groetjes, Vennie.

Terug
Bovenaan