Hoe snel na stilgeboorte weer zwanger?

<p>Hallo,</p><p>Helaas was bij ons de 20 weken echo niet goed en na wat onderzoeken bleek dat ons zoontje een skeletafwijking had, zodanig ernstig dat hij geen kans van leven had. </p><p>Met 23 weken en 2 dagen is op 20 december Sam geboren.</p><p>ik ben nu wel moeder geworden maar de wens is nog zo groot om echt moeder te worden van een levend kindje. Nog meer dan eerst.</p><p>in het ziekenhuis vertelde ze mij dat je tot 3 maanden na een bevalling weer zwanger word je een grote kans hebt op een vroeg geboorte.</p><p>en dat je pas na een half jaar net zo’n goede kans hebt op een normale zwangerschap (geen vroeggeboorte) als een ander.</p><p>ik vind dit nog zo lang duren, een half jaar... </p><p>wat zijn jullie bevinden hiermee?</p>
 
Goedemorgen,
Wij zijn ons zoontje verloren met 24 weken en hebben daarna idd op advies van de artsen een half jaar gewacht.
Ben toen weer zwanger geworden en hebben nu een mooi dochtertje.
Het is moeilijk om te wachten als je het graag wil, maar als je nog een keer een kindje kan verliezen dan is de keuze makkelijker denk ik.. het duurt even maar als je kindje daarna gezond geboren word heb je je kindje voor altijd.
En de tijd vliegt voorbij dus die 6 maanden zijn zo om ?
Succes!
 
Hay Pucka,
Ik begrijp je vraag heel goed. Ik had deze vraag zelf ook nadat onze dochter stilgeboren is. Ik weet niet of de oorzaak van de stilgeboorte uitmaakt bij deze uitspraak van het ziekenhuis. Maar bij mij gaven ze aan dat er lichamelijk niks op tegen was om opnieuw zwanger te worden. Maar vaak raden ze aan om 1 á 2x een menstruatie te hebben na de bevalling. Het gaat er voornamelijk om dat je er geestelijk/psychisch 'klaar' voor bent. Ik zelf was na de 1e menstruatie (na 6weken) alweer zwanger en dat gaat tot nu toe goed. Ben nu bijna 22 weken zwanger. Ik sta deze zwangerschap wel onder medisch toezicht van de gynaecoloog, en ga elke 3 weken voor controle. Ik hoop dat jullie snel de 'ouderliefde' mogen delen met een prachtig kindje. 
 
 
Ik ben in november bevallen. In januari hebben wij de laatste nacontrole gehad en kregen we groen licht. We zijn dus weer bewust begonnen inmiddels. Mijn menstruatie is weer op gang en mijn cyclus is regelmatig. Kans op een vroeggeboorte is er altijd. Wij komen onder strenge controle, aangezien onze zoons spontaan zijn geboren met bijna 21 weken. Als jullie er klaar voor zijn, dan zou ik gewoon lekker gaan beginnen. Veel succes! 
 
ik ben op 19 November 2018 spontaan bevallen van mij zoontje met 20 weken. Ook zei de gynaecoloog dat ik na de eerste menstruatie weer mag proberen als ik geestelijk klaar voor ben. En dat er altijd kans is op een volgende vroeggeboorte, aangezien het ook bij mij spontaan is gegaan. 
Maar nu ga ik weer ronde 3 in begin maart, dus ik hoop het dat het dan wel raak is en later een gezonde kindje in me armen mag hebben!! 
Succes allemaal!
 
Terug
Bovenaan