Hoe snel slaapt jullie baby

<p>Hoi Dames,</p><p>Onze zoon is nu 7 weken oud en slaapt best goed. Maar ben wel benieuwd naar wat vergelijking.</p><p>Hij krijgt tussen 11 en 12 de laatste fles en blijft daarna +/- een half uurtje wakker en gaat dan naar bed. Hij komt dan tussen half 7 en half 8 sochtends weer. </p><p>Hoe gaat het inslapen bij jullie? Dit duurt bij ons vaak een minuut of 30. Paar keer opnieuw de speen en wat jengelen. Wel wat moeizaam vaak merk ik.</p><p>Over het algemeen geen klagen dus maar inslapen is nog wat lastig.</p><p> </p>

OOnze zoon is 5 weken en krijgt zeker nog wel een nachtvoeding, volgens mij moeten ze nu nog en ook met 7 week wel zeker om de 5 uur een voeding ivm de bloedsuikerspiegel (hoe fijn het ook is dat je dan zelf ff kan doorslapen).maar om terug te komen op je vraag, hij slaapt in principe na de voeding vrij snel in slaap op mijn borst, wil dat wel ‘afbouwen’ dat hij op een gegeven moment ook leert om zichzelf in slaap te brengen maar ivm boertjes is dit ook het handigst

Mijn zoon sliep ook al door met de 6/7 weken. Nooit last gehad van zijn bloedsuikerspiegel. Op het bureau ook nooit iets van gezegd. Sterker nog, wij mochten bij de 11/12 weken de late avondfles er al afgalen. Sliep sindsdien van 19.00-7.00.Onze zoon sliep rond die leeftijd ook nog moeilijk zef in. Telkens terug voor speentje. Soms duurde t idd wel n half iur, soms langer,soms korter. Nu slaapt hij heel makkelijk zelf in(4,5maamd). Heeft dus even zijn tijd nodig. Gewoon doorgaan hoe je t nu doet. Hij leert t vanzelf!

Mijn dochter komt overdag best moeilijk in slaap, dat kan best even duren. 's nachts slaapt ze eigenlijk al voor de laatste voeding en drinkt bijna slapend, dus daar kan ik je niet echt mee helpen. Ze is nu 10 weken maar deed dit eigenlijk al vanaf een week of 4. Wat wel hielp naar mijn idee was laatste voeding boven in bed te geven, eerst luier, dan voeding, grote licht uit, alleen klein lampje aan dan viel ze na de voeding snel in slaap in mijn armen. Wij moeten dr ook nog een half uur rechtop houden maar kunnen dr daarna heel simpel in dr bed leggen (staat wel nog naast ons bed). En je baby hoeft inderdaad niet om de 5 uur wakker te worden hoor. Mijn dochter sliep dus al heel snel van half 10 tot 7, met nog een voeding rond 11 uur. en ik had ook gehoord van dat bloedsuikerspiegel dus had het nagevraagd bij cb. Ze houden ongeveer als stelregel aan voor ieder pond gewicht een uurtje slapen. Dus als je kind 4 kg is mag ie 8 uur slapen. Niet goed wakker kunnen worden kan inderdaad een symptoom zijn van een ziekte, maar daar controleren ze al op bij de hielprik, werd mij verteld, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Kortgezegd gaf ze aan dat ik er lekker van mocht genieten en zolang ze alert was zodra ze wakker werd en goede plasluiers had hoefde ik me nergens zorgen over te maken. 

Bedankt voor jullie reacties! Tijdens de kraamweek sliep hij vaak ook al 6 uren achter elkaar. Ze gaven toen aan (kz en vk) dat zolang ze niet op het geboorte gewicht zitten wel wakker gemaakt moet worden maar verder eigenlijk niet. Slapen is juist goed, daar groeien ze van. En hij haalt de voedingen overdag wel in :)Als ik hem bij mij laat inslapen na de laatste voeding gaat het ook een stuk sneller. Maar dat willen we eigenlijk voorkomen want dan moet het straks weer afgebouwd worden.De tip van in bed voeden ga ik wel meenemen. Wij hebben altijd het licht aan dus zeker het proberen waard. 

Mijn zoontje van 12 weken krijgt ook tussen 11 en 12 zn laatste  fles. We bakeren hem daarna  in en laten hem nog een beetje tutten en indoezele  bij ons.  Daarna naar bedje en gaat gelijk  slapen tot een uur of 7 a 8 uur.Smiddags gaat hij naar elke voeding naar bed dit duurt  vaak langer hem in slaap te krijgen  door hem een paar keer te troosten valt hij uiteindelijk  wel in  slaap

Terug
Bovenaan