Mijn dochter komt overdag best moeilijk in slaap, dat kan best even duren. 's nachts slaapt ze eigenlijk al voor de laatste voeding en drinkt bijna slapend, dus daar kan ik je niet echt mee helpen. Ze is nu 10 weken maar deed dit eigenlijk al vanaf een week of 4. Wat wel hielp naar mijn idee was laatste voeding boven in bed te geven, eerst luier, dan voeding, grote licht uit, alleen klein lampje aan dan viel ze na de voeding snel in slaap in mijn armen. Wij moeten dr ook nog een half uur rechtop houden maar kunnen dr daarna heel simpel in dr bed leggen (staat wel nog naast ons bed). En je baby hoeft inderdaad niet om de 5 uur wakker te worden hoor. Mijn dochter sliep dus al heel snel van half 10 tot 7, met nog een voeding rond 11 uur. en ik had ook gehoord van dat bloedsuikerspiegel dus had het nagevraagd bij cb. Ze houden ongeveer als stelregel aan voor ieder pond gewicht een uurtje slapen. Dus als je kind 4 kg is mag ie 8 uur slapen. Niet goed wakker kunnen worden kan inderdaad een symptoom zijn van een ziekte, maar daar controleren ze al op bij de hielprik, werd mij verteld, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Kortgezegd gaf ze aan dat ik er lekker van mocht genieten en zolang ze alert was zodra ze wakker werd en goede plasluiers had hoefde ik me nergens zorgen over te maken.