Hoe snel verschil Neocate?

<p><span style="color: #43474d; font-family: 'museo sans', Helvetica, Arial, sans-serif;">Hoe snel merkten jullie verschil bij Neocate? Wij gaan vandaag starten, Pepti lijkt niet voldoende te werken.</span></p>

Twee weken!!!!!

Verwacht echt niet binnen 1 fles of binnen 1 dag verschil. De darmen hebben écht 2 weken nodig om hieraan te wennen, ook al lijkt het een eeuwigheid! Stap niet te snel over op wéér andere voeding of middeltjes, hou het echt 2 volle weken vol! Hopelijk zie je eerder al vooruitgang, maar dat kan ik je niet beloven

Ik zie in een ander topic dat je na een week gewitcht bent van voeding. Sorry, echt een beetje dom! Heb geduld alsjeblieft!!

Hier ook zo getobt ivm refluxziekte, de ergste vorm van reflux. Mn dochter was er doodziek van, dronk nog maar 300cc per 24 uur en spoog alles uit en spuugde bloed mee. Haar slokdarm was kapot. Ze huilde uren, was zoooo zielig.

Wij kregen voeding vanuit België (Nesle NAN AR) voorgeschreven vanuit de kinderarts.
Na 4 dagen zag ik vooruitgang, na 7 dagen ging het ineens niet meer goed. Ik baalde en snapte er niks van. Toch vol gehouden en na 12/14 dagen ging het ineens weer goed en dat is toen altijd zo gebleven. Best kans dat jij na die 7 dagen toch ook echt te vroeg gestopt bent omdat je geen geduld had. Nu ha je die hele cirkel wéér rond...!!

Maargoed, doe ermee wat je wilt.. je hebt al een aantal keer advies gevraagd de laatste tijd geloof ik, en meerdere mensen zeggen dat je 2 weken geduld moet hebben... dat weet je stiekem wel, maar het ook echt 2 weken volhouden is blijkbaar lastig. Ik weet als geen ander dat een krijsende baby die pijn heeft heel pittig is, wij hebben 3 volle maanden getobt en sliepen serieus max 3 a 4 uur per nacht allebei, maandenlang. Plus nog rrn dochter van 2 jaar in huis die óók aandacht nodig had en gewoon om 6.30 uitgeslapen was. Het was mega pittig en ik denk zeker niet rooskleurig aan die periode terug. Maar écht, de volhouder wint en dat is dus echt het lichaam van je kind het 2 volle weken de tijd geven! Sterkte!

@LevB, bedankt voor je reactie al vind ik jouw reactie wel vrij hard.
Het is namelijk allemaal in overleg met de kinderarts gegaan. Uitslag na 5/6 dagen kwam ineens terug en hij kreeg weer vaker de hik, ook weer erg onrustig. Vandaar direct over naar Neocate. Dat houden we zeker 2 weken vol. Dan evalueren we weer met de kinderarts en kijken dan verder. De benauwdheid en niezen moet dan namelijk verminderd zijn vertelde ze en de krampen moeten sowieso minder zijn. Anders denkt de arts toch in de refluxhoek.
Heel frustrerend en zo zielig. Precies dat gevoel dat je niet op een roze wolk zit en aan huis gekluisterd, omdat je niet met je kindje de deur uit kan:(

Hier werd door de kinderarts een periode van 4 weken aangehouden, voor er een provocatietest kwam. 
Heb inderdaad geduld. Maar het is wel kenmerkend bij KMA, als pepti onvoldoende werkt, dat de klachten na een korte periode weer terug komen. Dus ik snap het advies van de arts wel. 
Nu geduld hebben. Geef het lijfje de tijd om aan de voeding te werken en daarnaast ook nog te herstellen. En inderdaad. De klachten kunnen ook bij reflux passen, al heb je daar geen eczeem van. Als het na 2 tot 4 weken onvoldoende werkt en er geen duidelijke reactie op een provocatietest is, dan is het dus geen KMA. Je kindje kan altijd reflux en een gevoelige huid of een andere allergie hebben he? We zoeken altijd naar dat ene waar alles bij past en wat op te lossen valt met 1 slimme oplossing. Maar soms heeft het gewoon meerdere losstaande oorzaken.

@Lewis, mooi verwoord en helemaal mee eens! We wachten af, tot nu geen succes. De flessen gaan er wel in, maar hij drinkt maar 90/100cc en normaal gesproken altijd wel 135/140cc. Hij huilt ook nog tijdens de fles en daarna niet helemaal tevreden. Hij komt nu ook veel vaker en is sinds vanochtend ook heel huilerig, hangerig en zelfs gefrustreerd lijkt het wel.
Hij is momenteel 8,5 weken, ik zat aan een sprongetje te denken. Zou dat mogelijk kunnen zijn? Wil ineens niet meer slapen en alleen maar bij mij zijn en zelfs dan begint hij te huilen. Heb hem lekker bij mij genomen, maar je gaat zo twijfelen aan alles. Maakt de Neocate de reflux pijn erger, zal het een sprongetje zijn van 8 weken, waar heeft hij last van.

Terug
Bovenaan