Hoe snel vruchtbaar na verwijderen inplagnon?

Hallo allemaal,



komende woensdag 22 maart word mijn implagnon verwijderd,

nu ben ik wat onzeker over hoe snel ik weer vruchtbaar kan zijn.

Bij het plaatsen zei mijn huisarts zodra hij is verwijderd dan ben je meteen terug en kan je gelijk zwanger worden.

Klopt dit ook of zijn er mensen die ervaring hebben hiermee?

Miranda
 
Hoi,

ik heb de implanon vorig jaar zomer laten verwijderen.. nou moet ik zeggen dat ik niet bezig was met zwanger worden dus zou ook niet weten hoe snel dat eventueel zou kunnen gaan, maar de huisarts heeft mij inderdaad ook verteld dat je daarna heel snel weer zwanger kunt raken. Na het verwijderen van mijn implanon had ik een heel onregelmatige cyclus. Even ter correctie aan die "vorig jaar zomer" ik bedoel twee jaar geleden.. was even vergeten dat het nieuwe jaar pas begonnen was.. maar ben nu wel zwanger. Ik denk dat als je een regelmatige cyclus heb na t verwijderen van de implanon het inderdaad wel mogelijk is om meteen zwanger te worden..
 
Hee

ik heb hem 14 september 2016 eruit gehaald. 1 okt ongesteld..

ik heb hem er uit gehaald om voor een tweede kind te gaan.

Tegen mij hadden ze ook gezegd dat jr direct zwanger kunt raken.

Tot op de dag van vandaag nog noet gelukt. Maar over het algemeen zijn de meeste mensen wel een half jaar bezig.

Vanaf 19 november voel ik mijn heel erge pijnelijk ovulatie.

Wil niet te snel.. want het kost altijd tijd.

 
Hallo,

Ik heb eind augustus het implanon laten verwijderen. De huisarts had inderdaad gezegd dat het mogelijk was om direct zwanger te worden maar dat het normaal is om er een half jaar gemiddeld over te doen.

Wij zijn een van de gelukkige koppels waarbij het direct raak was. Ik ben na het verwijderen maar een keer ongesteld geweest en er was toch enige verbazing toen ik in november met een positieve test in mijn handen stond.
 
Hee,

16 januari 2017 is mijn Implanon verwijderd ( op m'n bday haha) en nu zijn we ongv 5 weken. Het kan heel snel gaan, want mijn huisarts wist het ook niet. Ik wad 15 januari ongesteld geworden ( dus 1dag voor verwijdering) en daarna niet meer ongesteld geweest. En precies vandaag 1 week terug zijn we achter gekomen dat we zwanger zijn
 
Hee,

16 januari 2017 is mijn Implanon verwijderd ( op m'n bday haha) en nu zijn we ongv 5 weken. Het kan heel snel gaan, want mijn huisarts wist het ook niet. Ik wad 15 januari ongesteld geworden ( dus 1dag voor verwijdering) en daarna niet meer ongesteld geweest. En precies vandaag 1 week terug zijn we achter gekomen dat we zwanger zijn =)

dus je weet maar nooit! Het kan sneller dan je denkt. En zonder ongesteld te worden!
 
Hoi!

13 febr. Implanon laten verwijderen ivm klachten. 2weken later besloten om voor ons eerste kindje te gaan. Tot 2x toe een veegje roze gehad na 1 week en na 2 weken en vandaag voor de eerste keer een positieve ovulatietest omdat ik nieuwsgierig eas wanneer mijn ongesteldheid onderweg zou zijn! Ik ben heel benieuwd :)
 
<p style="text-align: left;">Heb hem laten verwijderen in september maar nog steeds niet raak. Maar gynaecoloog zei wel dat je gelijk vruchtbaar bent en dag 1 van cyclus was .succes hoor
 
Terug
Bovenaan