hoe snel was je zwanger na curretage?

A

Anoniem

Guest
Ik weet niet zeker of het hier goed staat, maar vond het ook niet echt goed staan bij verlies en verdriet dus dan maar hier.

Ik ben maandag 4-2-08 gecurreteerd vanwege een missed abortion. Dit was mijn 2e zwangerschap, uit mijn 1e zwangerschap heb ik een lief zoontje van 2 jaar en 4 maanden. Maar omdat we daar erg lang over gedaan hebben bijna 2 jaar voor ik zwanger was, ben ik bang dat het nu ook weer heel erg lang gaat duren. Voor de 2e heeft het nu 8 maanden geduurd.

Ik hoor om me heen veel positieve verhalen van 2 maanden na miskramen en curretages weer zwanger, ik wil dit graag geloven maar durf het met mijn geschiedenis niet zo dus van daar mijn vraag

Hoi Cinnoij

Echt heel erg balen dat je tweede zwangerschap mis is gegaan en dan nog gecurreteerd moest worden. Ik heb het zelf ook meegemaakt bij mijn eerste zwangerschap. Na 5 maanden, zwanger geworden  en met de echo kwamen we erachter dat het vruchtje met 8 a 9 weken was gestopt met leven. Ook ik ben gecurreteerd en dat is allemaal heel goed gegaan. Van de gyn. mochten we er gelijk voor gaan en dat hebben we ook gedaan, nadat de bloedingen gestopt waren (duurde zo'n 3 a 4 weken). Eind nov. de curretage gehad en begin maart weer een positieve zwangerschap test in handen. Dit resulteerde in een prachtige mooie dochter. Dus ja... redelijk snel zwanger na de miskraam. Er zitten dan ook nog zw.schapshormonen in je lichaam die  een zw.schap mogelijk kunnen versnellen. Nu weer zwanger van ons tweede kindje en ook dat was even spannend, dat gevoel na zo'n miskraam houd je toch, tenminste ik wel. Maar gelukkig is alles goed en inmiddels weer 13 weken zwanger.

Ik wens je heel veel sterkte en succes met het zwanger worden!

Mamajo (13+1 week zwanger van ons tweede kindje)

Hai Cinnooij,

Dat is voor iedereen anders. Sommige vrouwen zijn binnen enkele weken weer zwanger, bij anderen duurt het maanden... Hoe moeilijk dan ook, probeer te ontspannen. Probeer je er niet te veel op te focussen. Ja ja, makkelijker gezegd dan gedaan, maar volgens mij is het de enige goede raad die er is.
Als je hoort dat andere vrouwen binnen enkele weken weer zwanger waren en het gebeurt bij jou niet, dan ga je je daar alleen maar druk over maken en je afvragen waarom zij wel en jij niet. Als je hoort dat het bij andere vrouwen maanden of jaren heeft geduurd ga je je daar rot over voelen, omdat je zo graag nu weer snel zwanger wil worden.
Wat het belangrijkste is, is dat je twee keer zwanger bent geweest. Je lichaam kan het dus! Vertrouw daarop, want er zijn hordes vrouwen wiens lichaam niet eens weet hoe het zwanger worden moet. Misschien geeft dat je wel rust.
Heel veel sterkte!

Groet, Mamamijntje

Hoi,

Ik heb 2 miskramen achter elkaar gehad en de 3e zwangerschap is goed gegaan.
Gezonde zoon.
Na de 2 miskramen was ik de 1e maand meteen weer zwanger, ik heb wel eerst gewacht totdat ik ongesteld was na de curratage en toen was ik beiden keren de 1maand weer aangeteld.

Groetjes, Go

Terug
Bovenaan