Hoe snel weer "normale"cylces na borstvoeding??

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames!

In Mei 2008 ben ik bevallen van mijn zoontje Mees. Ik heb hem 7 1/2 maand borstvoeding gegeven, en ben half December gestopt. Nu heb ik ongeveer 30 dagen erna een menstruatie gehad, en we willen heel graag weer zwanger worden, dus ik ben meteen gestart met de ovulatie testen... zit nu op dag 16. In mijn cyclessen voor de zwangerschap was de ovulatie test van vaak positief. Nu dus nog niet. Het kan deze week natuurlijk nog zat gebeuren. Maar mijn vraag is, wat is jullie ervaring met de cycles na de borstvoeding? Was het al vrij snel als vanouds? Of had het een paar maanden nodig??Ik ben er onzeker over mijn lichaam... of alles wel goed werkt ed. Terwijl ik daar geen reden toe heb. Ik weet inmiddelas dat ik zwanger kan zijn. Zou graag willen dat het weer werkt als voor de bevalling.
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen??
Alvast bedankt,
Sarah Leemhuis,
Moeder van Mees.. 8maanden oud

Ik heb bij de eerste 6 mnd gegeven en na 5 mnd na de geboorte werd ik voor het eerst weer ongi, met volgens mij wel een eisprong. Bij de tweede heb ik 9 mnd gegeven en werd ik na 7 mnd weer ongi, met volgens mij ook weer steeds een eisprong.

Hoewel geduld het moeilijkste is wat er is voor meiden die zwanger willen worden, zou ik toch maar proberen een beetje geduld op te brengen (zei zij die zelf zo ongeduldig is als wat, haha). Succes.

Hallo Sarah,

Ik heb bijna 9 maanden BV gegeven en had daarna meteen mijn "oude" cyclus weer terug, want 4   weken later had ik een positieve test in handen. Ben dus na de geboorte van onze dochter 1 keer ongesteld geworden en nu 8 maanden zwanger van nummer 2. Weet dus wel dat ik straks goed op moet letten als we het bij 2 laten.
Veel succes met geduld hebben.

Groetjes Triesepies

Terug
Bovenaan