Hoe snel weer zwanger na curretage

Hallo allemaal,

2 weken geleden heb ik een curretage gehad. Tijdens de 12 weken echo bleek dat het kindje gestopt was met ontwikkelen bij bijna 10 weken. Dit was een echte domper.
Hoelang duurde het bij jullie gemiddeld voordat  jullie weer zwanger waren na een miskraam?

Bedankt!

Hallo,

Ik ben 6 maart gecurreteerd en ben meteen weer zwanger geraakt( nu 7,5 week).
Er heeft bij mij dus geen menstruatie meer tussen gezeten.

Hopelijk is het voor jou ook weer heel snel raak!

Veel sterkte!

Gr. Wanda

Hey Wanda,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Heeft de gyn. bij jou niet geadviseerd om eerst een menstruatie af te wachten? De mijne wel en dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Dus we zien wel.
Groetjes

Nee, mocht er meteen weer voor gaan.

Hun redeneren zo: als jou lichaam er nog niet klaar voor is word je toch niet zwanger.
Maar ik hoor overal andere adviezen.

Maar ik kon ook echt niet meer wachten hoor, kan me voorstellen dat jij ook meteen weer door wilt gaan.

Het kan in ieders geval geen kwaad om meteen weer zwanger te raken, alleen weten ze dan niet precies hoever je bent.
Maar daar hebben ze echo"s voor uitgevonden....

Was dit jullie 2e zwangerschap?

gr. wanda

Hey Wanda,
Dit was inderdaad onze 2de zwangerschap. We hebben al een dochtertje van ruim 2. Raar dat elke gyn een ander advies geeft. Als het alleen maar is om uit te kunnen rekenen hoe ver je bent kun je ook de echo gebruiken.
Hoeveelste zwangerschap is dit voor jullie?

Groetjes

hoi,

Wij kregen ongeveer met dezelfde termijn te horen dat het mis was gegaan (ruim 11 week) en het kindje was ook bijna tot 10 week doorgegroeid.
Na de curettage zijn wij er ook direct weer voor gegaan, de mening van onze gyn was dat als je lijf er echt nog niet klaar voor is je ook niet zwanger wordt en mocht je wel zwanger worden direct dan was je lijf er blijkbaar wel klaar voor.

Zelf ben ik ook direct zwanger geworden, maar wij wisten dit eerst helemaal niet! Had al 2x getest beide negatief en 8 week na de curettage op controle bij de gyn een inwendige echo gehad en ik was niet zwanger volgens hem.... er was in elk geval niks wat daar op leek. Weer 3 week later zat ik daar weer echt met het idee dat ik iets van een kuur zou krijgen om de boel op gang te krijgen maar bij de inwendige echo bleek ik 7,5 week zwanger te zijn!!!!!!!!
Groot was de verrassing en de verbazing ook natuurlijk.

Inmiddels ben ik 15 weken en 4 dagen zwanger en het lijkt helemaal goed te gaan (donderdag weer naar de VK).

Ik zou zeggen: volg je eigen gevoel hierin. Voor de curettage dacht ik echt een maand te willen wachten, maar toen daarna de hormonen in rap tempo mijn lijf verlieten had ik echt: we zien het ook wel! En kijk nu!!!

groetjes,
Marije

Hey Marije,

Jij ook gefeliciteerd!. Allemaal goede berichten, ik hoop dat ik ook snel weer zwanger ben. Jullie berichten geven in elk geval goede moed.

Groetjes

Hoi,

Dit is onze 4e zwangerschap nu...
1e zwschap was een i.v.f zw.schap en was ik in verwachting van een tweeling.
Helaas zijn die met 24 weken geboren en hebben ze maar heel kort mogen leven.
2e zw.schap ben ik   spontaan zwanger geraakt en met 42 weken bevallen van een dochter.
3e zw.schap ook spontaan maar helaas met 11 weken was het hartje gestopt en met 12 weken een curretage gehad.
En nu dus de 4e zw.schap.... heel spannend allemaal!!

Gaat het een beetje met je?
Ik vond het toen wel heel moeilijk na de miskraam in maart, maar was wel heel blij dat ik al een kleintje rond had lopen...

veel liefs wanda

Terug
Bovenaan