Hoe snel weer zwanger na een miskraam??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Allereerst wou ik jullie even bedanken voor alle lieve reacties, echt heel erg lief..!

Maar nu had ik even een vraagje, kan je na een miskraam incl. curretage weer snel zwanger worden?

Toen ik maandag in het zieknhuis was  zeiden ze dat de  enzymen in mijn lever niet helemaal goed waren, met de vraag of ik soms veel had overgeven had tijdens mijn zwangerschap..   dat is niet het geval, dus waar zou dat tekort dan door komen??

Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs mirjam

Hoi Mirjam,

Ik heb dan wel geen curretage gahad, maar ik ben twee maanden na mijn miskraam alweer zwanger. Ik ben dus maar 1 keer ongesteld geweest sinds de miskraam.
Mijn gyneacoloog zei dat zo gauw alles weer op gang was gekomen, we weer gewoon verder konden gaan. Ik vind het trouwens nog steeds erg onwerkelijk dat ik weer zwanger ben, want bij onze dochter duurde het anderhalf jaar voor ik zwanger was en voor de miskraam duurde het ook alweer 16 maanden. Dus nu in twee maanden weer zwanger was volledig onverwacht.

Veel succes en sterkte.

Groetjes Hanneke

Mirjam, ook ik heb een curretage gehad in dec, daarna werd ons aangeraden 1 volledige cyclus te wachten en dan konden we er terug voor gaan. En het was onmiddellijk terug raak!
En net zoals Hanneke, duurde het voorheen bij ons ook 15 ronden eer we zwanger waren.

Succes meid en hopelijk ben je er snel terug met goed nieuws!

Veel liefs

Hoi Mirjam,

omdat ik nog maar net meeschrijf en je verhaal even heb gelezen voordat ik reageer wil ik je allereerst veel sterkte toewensen!

Ik begrijp dat je nu alweer met de vraag zit, wanner weer zwanger?? Zelf zijn wij met 18 weken zwangerschap ons kindje verloren, 9 januari 2008. ik wilde ook weer direct zwanger worden, maar werd geadviseerd eerst een cyclus af te wachten. Later bleek dat we het helemaal even moesten uitstellen i.v.m een hartafwijking waar ik aan geopereerd moest worden.

Hoe klein je kindje ook was, het was jullie kind, zorg dat je de tijd neemt om het te verwerken, praat er veel over en doe wat jij denkt dat goed voelt. een curretage is niet niks en ook dit heeft een verwerking nodig. Neem je tijd. er wordt geadviseerd 1 cyclus te wachten, misschien een goede tijd om na te denken of je heel snel weer zwanger wilt worden, of misschien nog een maandje rust wilt nemen.

Veel sterkte!

Liefs
Sylvia mama van *Angel

Hoi,

ik heb op 17 feb een miskraam gehad en ben er vandaag achter gekomen dat ik al weer zwanger ben. het kan dus heel snel gaan. succes en sterkte

Hoi
Ik heb begin Januari een curretage gehad. We hebben netjes 1 cyclus afgewacht (advies) en ik ben nu ook zwanger van de 2e! We zijn ruim een jaar bezig dus ik ben super blij! Ook een beetje onzeker omdat ik echt hoop dat het nu goed zal gaan. Op naar 7 april, echo!
Groetjes!

Terug
Bovenaan