Hoe snel weer zwanger

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden,

Heb een vraagje ik ben een  5  weken  geleden bevallen van een zoontje en wil graag weer zwanger worden van een tweede kindje,nou is mijn vraag of iemand weet hoe snel je normaal gesproken zwanger wordt van een tweede kindje?wie weet dat?

en zijn er meerdere meiden die een tweede kindje snel willen??

lfs nice mama van peter 25-08-2007

Hoi,

Ik weet alleen dat artsen wel adviseren om min. een half jaar te wachten (liever een jaar) voordat je weer zwanger wordt. Dit ivm het herstel van je lichaam. Maar toch worden er mensen wel eerder zwanger en gaat dat (volgens mij) ook wel goed.
Ik heb een keizersnee gehad en dan zeggen ze er echt bij dat je even moet wachten, ivm de wond die je hebt. Je zou het zelf kunnen navragen bij de verloskundige waar je geweest bent.
In mijn omgeving zie ik veel 2de kindjes komen als het eerste kindje 2 of 3 is.
Ik wil nog wel even wachten, maar over 2 jaar denk ik dat ik wel weer zwanger wil zijn (mijn man ziet nu al tegen de hormonen op )

Groetjes Irma

Hoi Hoi.
Er wordt echt op gehamerd hoor, dat je echt 9 maanden zwanger bent en 9 maanden moet ontzwangeren. Ook al gaat het goed, je lijf heeft echt een grote prestatie geleverd. Hij moet echt ff herstellen dat duurt echt 9 maanden. Ook al denk je dat alles o.k is, van binnen moet het echt de tijd krijgen.
Na 9 maanden is je lijf er weer aan toe om opnieuw te dragen. Je hoort heel veel vrouwen die dan klachten krijgen als je toch eerder zwanger raakt.
Dus mijn advies, lekker genieten van dit kleintje en dan over 9 maanden, nou 8 dan omdat je zo graag wilt weer eens proberen zwanger te raken.
Gr.Jiska

Haaai,
Wij willen op den duur ook wel een tweede kindje en ik was er toen Veerle  6 weekjes was al uit dat ik het gelijk wilde. Nu Veerle 4 maandjes oud is wil ik toch even wachten, ben lichamelijk nog lang niet fit en daar kwam ik pas achter toen ik weer moest beginnen met werken, sporten, huishouden etc. Zit nu echt te kwakkelen met mijn gezondheid dus wij wachten nog even, de huisarts heeft toch wel gelijk 9 maanden op en 9 maanden af. Maar ieder lichaam is weer anders, je moet gewoon doen waar jij je het beste bij voelt.
Succes!!
Gr. Floor

Ik wil ook weer graag zwanger worden, maar hou me ook aan 9 maanden op, 9 maanden af. Er is pas ook onderzoek bekend gemaakt dat het belangrijk is om je zwangerschapskilootjes kwijt te raken voor een volgende zwangerschap. Het schijnt anders heel slecht voor je hart en bloedvaten te zijn.

Dus dat zijn de criteria voor mij. Plus dat Lotte nog borstvoeding krijgt. Tegen de tijd dat zij 9 - 12 maanden is, loopt dat af en kan ik wellicht wel weer zwanger raken.

Wat voor mij ook meespeelt is de maand waarin de baby geboren wordt. Bij Lotte was ik in een keer zwanger. Ik ga er niet van uit dat het weer in een keer lukt, maar bij de meesten is het toch binnen 3 maanden wel gelukt. Omdat ik de winter een rotperiode vind om een baby te krijgen (al die kou...) en de zomer een rotperiode om zwanger te zijn (zo heet...), vind ik de periode maart tot mei het meest ideaal om te bevallen. Dus dat betekent dat we kunnen gaan klussen in Juni 2008.

Groetjes, Marisa

Ik had dat zelf ook: een paar weken na de bevalling van Daantje had ik weer gelijk de kriebels voor een eventuele nummer twee! Maar die wens ligt nu weer effe op de achtergrond,hi,hi,hi. Ik ben helemaal verliefd op ons meisje maar het is ook ontzettend zwaar op zijn tijd! En inderdaad: negen maanden op, negen maanden af...Ik denk dat mijn hormonen  stiekem ook wel een rol hebben gespeeld in het verlangen om weer snel zwanger te zijn. Eerst lekker genieten van onze kleine meid en dan.....wie weet!!!  

Veel liefs van Linda (mamma van Daantje, geboren 5 juli 2007)

je huidige kindje verdiend toch ook een fitte en uitgeruste mama en de volledige aandacht voor now zeg maar? ik vind 5 weken erg vroeg hoor zoiezo voor je lichaam maar ook geestelijk, ben je alweer aan het werk? of blijf je thuis? ik zou even afwachten want het word voorlopig alleen maar meer werk ipv minder lijkt mij en met al die hormonen (dus ongeduldiger vaak) en moeheid die met een zwangerschap meekomt zou ik onze kleine niet willen aandoen. EN what is the rush?
Geniet eerst lekker en laat je lichaam even bijkomen ik snap die haast van alle mensen niet (of dat nu met een tweede zwangerschap is, het seksleven, je carriere e.d.) je zou moeten genieten en relax moeten doen.

Hoi,
Je vraag is; hoe snel je weer zwanger wordt?
Ja dat kan heel snel gaan..
Had ooit een collega die zwanger terug kwam van zwangerschapsverlof..
Maar dit was een groot drama.Het was een hele zware, en vol klachten en kwaaltjes zittende zwangerschap, die eindigde na 8 maanden in een dood geboren kindje..
Natuurlijk hoeft dat niet altijd te gebeuren, maar ik neem toch aan dat je lichaam wel de tijd moet krijgen te herstellen, een zwangerschap is niet niets.
En als ik me niet vergis had jij ook bij deze zwangerschap de nodige klachten..Dus ik zou mijn lijf echt  een tijdje  rust gunnen.
En na een week of vijf lijkt alles zo makkelijk te gaan, als je kindje tevreden is etc, maar het word alleen maar ''zwaarder', en zo'n kindje vraagt steeds meer aandacht, en is veel meer wakker etc. Dus weet wat je doet, al blijft het natuurlijk jouw keuze.
Wat vind je man/ vriend  er van?
Maar het zwanger worden kan wel meteen na de bevalling hoor..je weet nooit precies wanneer je weer een eisprong hebt tenslotte.
Groetjes R, mama van 3 kindjes..

Terug
Bovenaan