hoe snel werkt nutrilon pepti?

ik ben 2 dagen geleden overgestapt op de nutrilon pepti ivm het vermoeden op koemelkallergie. nu vroeg ik me af wanneer ik eventueel resultaat kan verwachten. ik gebruik het nu twee dagen maar zie nog geen verandering!
 
Hoi,

Wij zijn een tijd terug overgestapt op nutrilon A.R. Ook een dieetvoeding, maar dat heevt toch wel minstens een week nodig gehad om echt aan te slaan. Onze zoon moest er erg aan wennen. Toen hij eenmaal gewend was, was het een heel ander kindje!

Hopelijk went je kindje er snel aan.

Groetjes Liff
 
Als het idd koemelkallergie is, heeft de darmwand tijd nodig om de 'oude' voeding weg te werken en te herstellen. Dit kan echt wel tot twee weken duren.

Dus als je over twee weken nog geen enkel resultaat ziet, is het waarschijnlijk geen kma....
 
Hi,

Hier hadden we binnen 1 dag al resultaat. Onze dochter dronk niet goed en verkrampte heel erg met het voeden. Gek werden we er van omdat we niet wisten wat het was. De osteopaat zei dat het kma was en dat we moesten overstappen op dieetvoeding. Wij hadden al Friso H.A. en zijn overgestapt op Friso Intensief H.A. Al een dag later verkrampte ze veel minder en dronk ze halve flessen in plaats van maar steeds hele kleine beetjes.

Overigens is daarmee kma niet bewezen. Je kan overstappen op dieetvoeding (elimineren van de koemelkeiwit) maar wil je zeker weten of je baby daar last van heeft, moet je na een maand (of iets langer) weer terug naar de gewone voeding (provoceren). Komen de klachten terug ga je weer naar dieetvoeding (re-elimeren) en gaat het dan goed, dan mag je zeggen dat ze een kma heeft. Wij zijn met onze jongste nu bijna 2 maanden op de dieetvoeding maar hebben de stap om terug te gaan nog niet gezet. We zijn blij dat we nu net rust hebben, dus wachten daar nog mee. Maar om zeker te weten of ze kma heeft, moeten we dus gaan provoceren.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan