Hoe snel zwanger na verwijderen spiraal

<p>Hoi dames, Ik ben mama van een mooie dochter die eind januari 2 jaar wordt. Ons gezin voelt nog niet compleet en daarom wensen wij een 2e kindje.  Op 2dec. Gaat mijn Mirena spiraal eruit en gaan we ervoor. Best spannend eigenlijk. Nu mijn vraag aan alle dames hier op deze forum.  Hebben jullie ervaring met zwanger worden na verwijderen van de spiraal? Hoe lang duurde het voor je zwanger was, 1e 2e of 3e of ?e zwangerschap, kortom hoe was jullie ervaring hierin.   Ik ben benieuwd naar jullie verhalen ??‍♀️</p>

Mijn huisarts drukte me op het hart dat het na het verwijderen van een spiraal wel zeker een half jaar kan duren, omdat je hormonen weer in balans moeten komen. Ik was zelf exact een maand na het verwijderen zwanger... Wat er bij een ander gebeurt, zegt dus helaas weinig over hoe het bij jou zal gaan. Hopelijk gaat alles voorspoedig! Het verwijderen doet overigens geen pijn. 

Ik had de mirena en gelukkig gelijk zwanger mogen worden. 6 weken na verwijderen een positieve test in handen, geen menstruatje gehad tussendoor. Succes!  

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik was voor de zwangerschap van onze dochter in 1x zwanger echter, een vroege miskraam wegens nog teveel hormoon in mn lijf. 
Heb enorm veel problemen gehad na mijn bevalling. Placenta rest dus met spoed geopereerd na 7 weken. Ik heb dus voorafgaand eerst een gesprek met mn behandelend gynaecoloog. Dat is dus de reden dat ik een spiraal heb.. 

Dat is eigenlijk dus meer mn vraag geweest, ik ben nog vreemd met zwanger raken na gebruik van de spiraal. 

Mijn mirena was er al een jaar of 3 uit toen wij probeerden zwanger te raken. Geen andere anticonceptie gebruikt in die jaren, alleen condooms omdat ik mijn lijf ook met rust wilde laten. We hebben er 11maanden over gedaan om zwanger te worden, nu 38 weken :) 
Succes! 

Terug
Bovenaan