Hoe snel zwanger van de tweede?

A

Anoniem

Guest
Ik heb tips nodig van mama's met ervaring of ideeën over het volgende onderwerp.

Hoe snel zou je zwanger willen worden van de tweede? Mijn kindje is nu 9 maanden oud. Ik merk aan mijn man dat hij alweer voor de tweede wil gaan. Is dit niet een beetje te vroeg? Hebben jullie hier ideeën over? Wat vinden jullie een goed verschil?

Graag jullie tips.

Ik denk dat dit voor iedereen heel persoonlijk is. Na mijn eerste zwangerschap heb ik echt bijna 1 jaar nodig gehad om lichamelijk weer lekker in mijn vel te zitten. Toen zoonlief ongeveer 15 maanden was, vonden we het tijd worden om te gaan klussen voor een tweede. Bij de eerste waren we vrij snel zwanger, binnen 5 rondes, dus daar gingen we bij de tweede ook vanuit. Nu was het alleen bijna gelijk raak, 2e ronde. Ik heb toen dus best moeten wennen aan het idee dat er een tweede kindje bij zou komen. Zoonlief is eind januari 2 geworden en ik ben 2 maart uitgeteld van nr. 1.
Maar zoals ik al zei, het is voor iedereen persoonlijk. Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt.

Dit zal inderdaad heel persoonlijk zijn. De een is er pas na 3 jaar weer aan toe, de ander na 4 maanden al.
Ik heb zelf een zoontje van 11 maanden en ben inmiddels 3 maanden zwanger van de tweede. Wij hebben hier bewust voor gekozen, zodat het leeftijdsverschil niet te groot zal zijn (in ons geval 17 maanden)...
Maar het zal zijn voor en zijn nadelen hebben. Druk is het toch wel, hou oud je kindjes ook zullen zijn....
Maar doe het pas als je er echt weer aan toe bent...
Wij waren er echt weer klaar voor, en dat maakt wel dat ik nu echt heerlijk kan genieten van mijn zwangerschap...

x

Hooi,

Volgens mij is het idd heel persoonlijk. Ik heb nu een zoontje van net 5 maanden en we zijn alweer druk voor een tweede bezig! Het lijkt ons gezellig om 2 kindjes dicht op elkaar te krijgen. Ik heb wel even gewacht omdat ik een keizersnee heb gehad, maar volgens de gyn is alles weer goed en ik ben ook de 24 kilo die ik was aangekomen tijdens zwangerschap 1 al weer kwijt, dus we gaan er gewoon voor en we zien wel wanneer het komt!

Liefs jen

tja denk inderdaad dat het voor iedereen heel persoonlijk is.
tussen mij oudste en jongste zit 20 maand.
het leek mij ook heerlijk om twee kinderen qua leeftijd dicht op elkaar te hebben.
ik vond het in het begin wel moeilijk want kom moeilijk mn aandacht verdelen had al snel het gevoel dat in de oudste te kort deed enz.
nu is het echter heerlijk ze beginnen nu echt elkaar op te zoeken en kunnen ook erg om elkaar lachen.
de oudste is nu 2.9 en de jongste wordt volgende week 1.
we zijn inmiddels bezig voor een derde kindje.
soms ben ik wel bang dat ik me misschien weer schuldig ga voelen maar als ik dan naar mn twee jongens kijk en ze samen zie genieten denk ik dat het wel los loopt en nu hebben ze ook nog is elkaar.
ik denk dat je vooral je gevoel moet volgen
wens je veel succes met de keus die je maakt en als je vragen hebt stel ze gerust.

liefs wendy mama van sam en daan

hoi,
mijn mannetje is ook net 9 maanden. En omdat ik niet de jongste meer ben (36 alweer) zijn we vanaf deze maand weer begonnen met klussen zal ik maar zeggen. Ik wou dat ik de luxe had om er meer tijd tussen te hebben, maar wil niet nog met zwanger worden bezig zijn als ik tegen de 40 loop. Maar goed, allemaal leuke plannen maar het moet natuurlijk ook nog lukken. Met de eerste was het binnen 3 keer raak. Ik wil niet teveel hopen dat het nu ook weer snel lukt, stiekum doe ik dat toch.
Die tropenjaren waar iedereen het over heeft, geloof ik wel. Als je eerste nog niet zo zelfstandig is, is dat natuurlijk wel meer gedoe. Maar ik geloof ook wel dat als ze ouder zijn dat het dan heel leuk is. Mooi op stap met z'n allen en de belevingswereld ligt dan ook heel dicht bij elkaar.
Maar zoals ik al zei, eerst mar eens afwachten of we weer zoveel geluk hebben.
Kuif

Hoi,

Dat is zeker heel persoonlijk. Mijn grote kleine man is 4 jaar geworden en we zijn nu bezig met een 2de. Maar om eerlijk te zijn was ik er ook niet eerder aan toe. Toen mijn zoon een jaar werd was en voelde ik mij nog steeds niet de 'oude' ik.   Daarna ging mijn man ervan door en stond ik er ineens helemaal alleen voor. Nu heb ik alles al weer 2 jaar op de rit en heb een lieve vriend. In januari zijn we gestopt met de pil met het idee van we zien wel. Geen druk geen kalender erbij gewoon doorgaan met leven en we zien wel wat er komen gaat.

Succes allemaal

Hoi,

ikzelf heb het altijd erg leuk gevonden als er een beetje leeftijdsverschil tussen de kinderen zit. Mijn zoontje is nu bijna 3 en we gaan nu proberen of er een tweede kindje mag komen. Dan zou hij tegen de vier jaar aanzitten als het met een maand of drie mag lukken en dat lijkt me heerlijk. Dan is de oudste overdag op school, heb je alle tijd voor de jongste. En komt de oudste uit school kan je hem alle aandacht geven. Goed...het zal misschien niet precies zo lopen, maar toch lijkt het me erg leuk. En eerlijk gezegd ook makkelijk. Maar dat geld voor iedereen weer op een andere manier

groetjes Mellow

Terug
Bovenaan