Hoe staat het met de eerste woordjes?

Hoi Meiden,

Hebben jullie kindjes al hun eerste woordjes gezegd?
Ik heb al een paar keer van anderen gehoord dat volgens hen Noah zijn eerste woordje zou hebben gezegd (hij zou "bah", "op" en "Noah" hebben gezegd) maar zolang ik dat zelf nog niet daadwerkelijk heb gehoord (zelfs niet na geduldige oefen pogingen waarbij ik het uitvoerig voordoe en herhaal) geloof ik het nog niet zo. Hij maakt wel héél veel geluidjes en soms lijken dat inderdaad net woordjes, maar volgens mij is dat puur toeval, want hij herhaalt ze daarna nooit meer.

Ik zou het echt super leuk vinden als hij zijn eerste woordjes gaat zeggen en kijk er met smart naar uit. Ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat!

Groetjes 10e

Thomas zegt al Hey! Papa, Nee, Mama. In die volgorde begon hij 2 maanden geleden. Hij is bijzonder vroeg, maar het is wel echt bewust praten. Hij weet wat hij bedoelt met de woordjes. Echt heel leuk.

Loïs zegt: mama - papa - dada (dag) - ...... hopelijk volgt er snel meer! Ze zegt ons alleen na en soms brabbelt ze het in zichzelf maar ze doorziet de betekenis nog niet!

Nou, gister opende ik dit topic en vandaag zegt Noah voor het eerst een woordje: papa!! :-D
Hij heeft het wel 5 keer achter elkaar herhaald, dus volgens mij is het nu echt helemaal echt

Hij heeft het daarna niet meer gezegd (hij zei het vanmiddag, toen ik hem uit bed haalde), dus ik hoop dat hij het vanavond ook nog een keer wil zeggen, dan kan papa het zelf ook daadwerkelijk nog een keer horen ;-)

Groetjes 10e

Hier heel veel kletspraatjes maar kan er nog weinig woorden uit halen. Wel zegt hij papa, neenee (uhuh niet aankomen ;), en een soort van poes "poeffss" en soms mama maar vaker papa.

Hoi,

Tijn kletst ook heel wat raak, maar om nu echt te zeggen dat hij het bewust doet... (vind ik nog heel moeilijk, maar denk dat het wel zo is)

da = dag, compleet met zwaaien
kaka = poes
papa (evt. aangevuld met nog een paar keer papapapa) = papa
mama (zie boven, evt. aangevuld) = mama
ne = nee (=dialect), ook hier compleet met hoofdschudden en het dan lekker toch doen, hahaha
ti ta = tik tak, de grote klok bij opa en oma
die, da gebruikt hij om dingen aan te wijzen

Mama doet ie al een hele tijd, voor het eerst bewust denk ik ergens in september al. Verbaasde toen iedereen. Keek me aan tijdens een bbq en zei toen overduidelijk mama

Big smile hiero...

Terug
Bovenaan