hoe staat het met de zindelijkheid?

Jasmijn wordt over 2 maanden 3 jaar en sinds een week of 3 plast ze op de wc. Ze hoeft in principe overdag geen luier meer aan.
maar... poepen durft ze niet. Ik heb het al vaker gehoord maar wie kent dit probleem? Ze vraagt zelf om een luier als ze nodig moet en anders gaat het mis.
Ik durf haar daarom nog niet zonder luier mee van huis te nemen.
En weet iemand wanneer een kindje ongeveer 's nachts zindelijk is?
groeten Elke

Hai!

Jules is al weer even zindelijk overdag. (Vanaf zn 2de verjaardag) Wel draagt hij 's nachts nog een luier, maar dat kwam ook omdat hij nog in het ledikantje lag en er zelf niet uit kon/mocht.
Sinds 2 weken slaapt Jules in het peuterbed, omdat Elise uit de wieg ging en in het ledikantje moest.
De helft van de week wordt Jules met een droge luier wakker. Het ligt eraan of hij na het eten nog iets heeft gedronken en of hij veel heeft geplast voor het slapen gaan.
Volgens mij zijn de meeste kinderen voor hun vierde jaar ook 's nachts wel zindelijk, maar er zijn er nog genoeg die tot een jaar of 8 nog ongelukjes hebben. Ik hoor vaak dat ouders de kinderen nog even laten plassen voordat ze zelf naar bed gaan. Even met de voeten op een koude vloer werkt vaak wel.....
Zowel plassen als poepen is nooit echt een probleem geweest voor Jules. In zo verre, als hij moet plassen kan hij dat wel even ophouden als we in de stad zijn, maar als hij roept dat hij moet poepen moet je snel naar de wc, anders is hij nog wel eens te laat. Ik zorg dus altijd wel dat ik een extra broek in mn tas bij me heb!
Wellicht werkt een beloningsysteem, voor een poep op de wc een sticker en bij ... zoveel stickers iets leuks laten kiezen?!?
Veel succes ermee!

Hoe bevalt het je? De combinatie peuter en baby? En gaat alles goed met de kleine??

Gr Antoi

Wij hebben nooit problemen gehad met het zindelijk worden. Net nadat ze 2 jaar was geworden was ze overdag zindelijk. Toen ze 2,5 jaar was ook met het middagslaapje en soms al 's nachts En nu ze 2jr en 9 maanden is, is ze geheel zindelijk .

Poepen vond ze ook nooit een probleem, ze mocht in het beging ook een boekje mee nemen om de tijd er voor te nemen. Ook had ik boekjes erover.
Wie weet helpt dat.
Gr. mamajo

nou het begnt te vlotten hier.
Ze staat wat ongemakelijk te wiebelen en ik doe alsof ik het niet zie en op het allerlaatste moment roept ze paniekerig, help wat moet ik? Echt heel grappig en dan is het rennen naar de wc geblazen en het is nu toch al 3 dagen achter elkaar gelukt!
Alles op z'n tijd blijkbaar!

groeten Elke

Onze zoon (nu 2 jr en 9mnd) is al een half jaar overdag zindelijk en was sinds 3 mnd ook 's nachts zindelijk.
Helaas is dat laatste weer verleden tijd. Of het nu komt omdat hij vaster slaapt (hij was een slechte slaper en dat gaat steeds beter) of ergens anders door weet ik niet. In ieder geval krijgt hij als hij gaat slapen gewoon weer een luier aan. Volgend jaar opnieuw proberen is vroeg genoeg.

Bang zijn om te poepen dat kennen we niet. Misschien wel omdat wij ook van het begin af aan ook al tegen hem zeiden dat we gingen poepen op de wc. Veel mensen zeggen altijd plassen terwijl ze ook poepen.
Ook namen we hem mee als we zelf moesten poepen. Het is misschien niet altijd even leuk, maar wel de realiteit.

Veel succes,
Liesje

ps als ik ongesteld ben probeer ik het wel te vermijden, maar ik ben maar heel lichtjes ongesteld dus als hij er echt een probleem van maakt kan ook dat wel. Grappig is wel dat hij nu ook iedere keer een inlegkruisje in zijn onderbroek wil, en dat het maandverband voor hem niet veilig is. Ik lach me af en toe echt een ongeluk, haha!!!

Terug
Bovenaan