Hoe stimuleer je een baby

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi

Wij hebben een dochter van vijf maand en die doet vrij weinig na mijn idee.
Ze rolt niet naar de zij ze rolt niet op de rug ze doet niks. het enige wat ze deze week mee begonnen is als ze op haar rug ligt te wippen met haar kont en dan komt ze dus boven in haar bedje te liggen ik leg haar altijd te slapen in de slaapzak is dit soms niet goed zodat ze dan beperking heeft in haar ontwikkeling.

Wie kan mijn helpen met tips.
Ik weet het even niet meer ik ben bang dat ze niet mee komt in alle ontwikkeling.

Groetjes Willy

Hai Willy,

Wegen der Schlafsack, dass sollte doch kein Problem sein, sie schläft ja nur damit, und sie liegt bestimmt oft genug frei sodass sie sich voll bewegen kann...Ich lege meine tochter(5mnt) auch in schlafsack und seit 1 woche kann sie sich auch damit umdrehen.

Vielleicht hilft es wenn du ihr lieblingsspíel an ein bestimmte seite liegst und ihr dann in die richtung zanft drehts, dass du sie practisch hilfst.Aber wenn sie wirkelich so wening tut, frage doch mal ein osteopaat oder so...

Viel erfolge

Ynez

Hoi Willy,

Mijn oudste dochter is ook een kindje geweest wat niet heel veel deed uit zichzelf. Maar uiteindelijk komt het echt wel, ze deed het alleen allemaal op haar tijd. Nu is ze 2 jaar en loopt en rent ze er op los.

Mijn dochter heeft de eerste 8 maanden doorgebracht op haar rug. Ze vond het niets om op haar buik te liggen en in rollen had ze al helemaal geen interesse. Maar toen ze 8 maanden was kon ze omrollen (zowel van buik naar rug als omgekeerd).  Met haar 8 maanden was ze  volgens het cb nog gewoon op schema hoor. Dus als je kindje het met 5 maanden nog niet doet is dat helemaal niet erg. Mijn zoon (5mnd)  begint er nu sinds een week interesse in te tonen en dat vinden wij dus heel snel. Maar dat komt omdat we onze dochter gewend waren. Beide kinderen (mijn zoon én dochter) slapen in een slaapzakje en dat is dus geen probleem  in hun ontwikkeling.

Wat wij met 8 maanden hebben geprobeerd bij onze dochter (als tip van een andere moeder destijds gekregen) is de volgende oefening: de knietjes richting buik bewegen en haar dan omrollen op haar buik. Dit is de beweging die ze zelf ook moeten maken om zich om te rollen (grappig dat we dat nu bij onze zoon zien). Zo kun je je dochter een handje mee helpen, maar nogmaals ze zal het pas doen als zij er aan toe is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
En ik kan je verzekeren dat het ook wel heel makkelijk is om een baby te hebben die niet zo actief is. In mijn omgeving heb ik ook hele actieve kinderen gezien die met 3 maanden al omrolden en de verdere ontwikkeling ook sneller door maakten dan onze dochter, maar dat is niet altijd handig (in winkels/ tijdens schoonmaken/ op de commode etc). Dus geniet er maar lekker van dat ze nog lekker rustig zich vermaakt op haar rug.

Groetjes,
Geeske mv Wieteke & Freek.

Ik heb  ervaring met het proberen te stimuleren van je baby. Omdat Fenna een hersenbeschadiging heeft, hebben we wekelijks fysio en krijgen we ook veel tips om haar op de juiste wijze te stimuleren.

Wat je kunt doen, als je baby niet vanzelf de bewegingen maakt, is de bewegingen voor ze maken, in de hoop dat ze dit gaan overnemen. Het is dus een beetje zoals mijn voorgangster zei. Maar je moet wel weten hoe ze die bewegingen dan moeten maken. Goed kijken dus, naar baby's die het wel kunnen.

Óverigens is met 5 maanden nog niet omrollen echt niet laat ofzo hoor. Volgens mij is 6 maanden gemiddeld.

He leuk idee om knietjes te buiten en dan rollen. Ga het ook eens uitproberen

ik heb er ook een die het in het begin allemaal wel best vond!
greep niet echt en zo, keek graag naar dingen zonder iets te doen. (wel lekker rustig)
maar maak je geen zorgen!!! ze is nu acht maanden en timmert, schreeuwt en grijpt er op los. ze heeft het gewoon op haar tijd gedaan! je kunt ze niet dwingen, ze doen het wanneer ze eraan toe zijn.
dus maak je niet druk, komt vast wel goed!

Mijn dochter deed tot ze ongeveer vijf maanden was ook bijna niets uit zichzelf. Ze lag maar in bed of box zonder zich te verroeren maar ineens was er een ommekeer en nu probeert ze al te kruipen. (Nu is ze ruim zes maanden)  Ik probeer haar de ruimte te geven zodat ze kan bewegen door haar een paar keer per dag op de grond op het boxkleed te leggen zodat ze kan omrollen en doorrollen zonder tegen de spijlen van de box te komen. Ik ga dan naast haar liggen want ze vindt mijn gezicht en haren erg interessant en probeert alles vast te grijpen. Nora krijgt fysiotherapie en daarbij moet ik een aantal keer per dag haar beentjes buigen en via een gekleurd speeltje dat ze moet volgen met haar ogen haar naar de goede kanten laten rollen.

Nu gaan die dingen vanzelf en hoef ik er weinig moeite voor te doen en dat is echt van de ene op de andere dag zo gegaan.

Succes!

Terug
Bovenaan