Hoe stoppen met fopspeen ???

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu 8 maanden en heeft zijn fopspeen alleen in bed of in zijn autostoeltje als we wat langer onderweg zijn. Nu is mijn vraag hoe krijg je het voor elkaar dat ze die speen ook niet meer in bed willen??? Is er nog een bepaalde leeftijd die er het beste voor geschikt is? Ik las ergens dat je moet proberen om ze voordat ze 1 jaar zijn er 's nachts het beste mee gestopt kunnen zijn. Iemand tips/ideeen? groeten Sil
 
Hoi Sil,

Eigelijk is iedere leeftijd moeiljk om te stoppen. Zelf vind ik het nu nog niet nodig ze is bijna 8 maanden en gebruikt hem soms met slapen. Verder neem ik hem altijd mee maar krijgt ze hem alleen als ze moe is.
Meestal heeft ze hem alleen met in slaap vallen dan gooit ze hem er zelf uit.

Het ligt er denk ik ook aan hoe fanatiek hij er mee is. En of je het doet voor de tandjes.
Want dan zou ik zeggen trek de speen er uit als hij slaapt dat scheelt al veel.
Als je nu zou stoppen is het gewoon hup weg ermee en stug volhouden. Het nadeel van nu stoppen is vind ik dat je het niet kan vertellen. Met bv een jaar of 2 a 3 kan je hem samen weggooien en ook dan is het natuurlijk doorzetten maar kan je je kind iets meer duidelijk maken.

Ben benieuwd of er nog andere tips zijn.
Groetjes joyce.
 
Op de voorpagina van deze site (www.jongegezinnen.nl) staat er toevallig een artikeltje hierover. Misschien krijg je hier wat bruikbare tips!!!

Succes Desi mv Duncan
 
Mijn zoontje wilde toen ook nog de speen en waarom niet? Het is alleen 's nachts, daar is niks slechts aan en je kindje zal er waarschijnlijk rustig door worden en troost erin vinden. Mijn zoontje van 2 heeft nog steeds een speen 's nachts en ik leer het hem pas af als hij er zelf aan toe is, eerder lukt toch niet. Het enige nadeel van de speen vond ik dat je 's nachts er een aantal keer uit moest om het speentje te zoeken, maar dat leren ze ook op den duur. Als je er zelf geen moeite mee hebt en je kindje wordt er rustig van dan zou ik het gewoon lekker zo laten. De buitenwereld heeft toch al zo makkelijk praten tegenwoordig.
 
hoi hoi,
ik vindt het een grappig verhaal want mijn dochtertje heeft hem precies als jou kleine,ook met slapen en in de auto,hij ligt bij haar in bed,en ze pakt hem zelf en stopt hem in haar mond.
dus ik lees aandachtig met je mee,over goede tips.
ps:s'morgens vroeg is de speen wel lekker,want als ze wakker is en ik stop de speen er nog even in valt ze 9 van de 10 keer toch weer even een uurtje in slaap,dus eigenlijk vindt ik het nog wel erg lekker.
 
Hoi,

Eigenlijk is het bij ons hetzelfde als bij jullie en bij Suzan. Maar ik moet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind. Ze pakt hem inderdaad vaak al zelf.
En ik wil eigenlijk ook niet dat ze gaat duimen, dat is heel erg moeilijk af te leren.
Maar ik lees ook met je mee!!

Groetjes Laura


 
een tip om het af te leren:
Als er ergens een baby`tje geboren is, dan proberen om uit te leggen dat dat baby`tje ook een speen wil. Het idee is dan om jouw kindjes speen in te pakken en hem/haar het te laten geven aan de nieuwe baby. Dit werkt natuurlijk alleen bij kindjes die dit al een beetje kunnen begrijpen, SUCCES!!!!
 
Een vriendin van mij heeft op de speen van dat spul gesmeerd wat ze ook gebruiken tegen het nagelbijten. Schijnt er vies te zijn en haar zoontje was dan ook gelijk van de speen af.

Misschien het proberen waard?

Groetjes Pinky
 
Terug
Bovenaan