Hoe straffen jullie je kids?

Hee meiden,

Heb even jullie adviezen cq ervaringen nodig want ik ben echt uitgedacht.

Onze Sven is de laatste echt moeilijk te hanteren. Hij is brutaal, gooit met spullen, schreeuwt en gaat niet meer slapen. Ik heb het idee dat het zowel de peuterpuberteit als zijn nieuwe groepje bij het kdv is. Hij zegt namelijk dingen die die echt niet van ons heeft.

Wat brutaliteit betreft hier een voorbeeld:
"Sven daar mag je niet aankomen, dat is van papa en mama"
Sven: "Jij mag effe niet praten mama!"
"Sven, zo'n grote mond vind mama niet goed"
Sven: "En nu moet je ophouden mama!"
Waarna hij dus gewoon verder gaat met waar hij mee bezig was.

Qua straffen hebben we al zoveel geprobeerd maar niets maakt indruk op hem. Op een stoeltje in de hoek, boven in bed gelegd, geen snoepjes. Als hij in bad zit hebben we hem zelfs wel eens onder de koude douche gezet maar ook dat helpt niet.
Hij is al zover dat hij ook echt dingen doet die we niet kunnen negeren want anders zou ik dat wel doen. Afleiden gaat ook niet want hij weet dondersgoed waar hij mee bezig is.

Ik heb het onderhand echt gehad want Sven domineert nu echt ons gezin en dat wil ik dus echt niet. Ik wil niet eindigen in zo'n gezin dat je op TV ziet bij die opvoedprogramma's.

Zolang Sven aandacht krijgt, is er ook niets aan de hand maar als hij maar even het idee heeft dat de aandacht naar iets of iemand anders gaat gooit hij zijn kont tegen de krib.

Wie o wie heeft nog tips????????????????

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,
Lastig he! Feline heeft t ook wel eens. Dat is zeg: doe eens niet zo brutaal. Zegt ze: nee JIJ TAAL!
En nijdig kijken. En slaande beweging maken.
Negeren helpt hier dan goed.

En wat erg helpt: echt even de tijd nemen samen met haar. Dus echt positieve aandacht geven. Voor Feline gaat slapen mag ze tegenwoordig kiezen wat ze nog samen wil doen.
En dan gaat ze meestal tevreden naar bed.

Hopelijk heb je wat aan de tips.

groetjes Mariska

Lastig! ben het wel met Mariska eens dat echt alleen tijd aan 1 kind geven echt helpt. Alice wil ook wel eens vervelend zijn al valt dat reuze mee, maar als ik dan echt alleen met haar even wat doe dan is ze ZO blij!
maar hij zal er toch aan moeten wennen dat jij niet altijd alleen maar naar hem kunt kijken dus.... Lastig, hopelijk heeft iemand goede tips!

Groetjes Alberdien

Hij moet inderdaad wennen dat hij zijn aandacht moet delen. Dat is niet makkelijk natuurlijk.
En ik geef Feline zeg maar 3 keer per dag echt even de volledige aandacht en dat helpt echt heel goed. Dus niet de hele dag door, dat kan natuurlijk niet.

groetjes Mariska

Heel herkenbaar, Benthe maakt momenteel hetzelfde door. En vooral die grote mond vind ik heel erg ook naar anderen toe.

Ik zet haar even weg voor een time out, en als dit niet werkt, dan zeg ik haar duidelijk dat ze nu maar even weg moet gaan, omdat mama even boos op haar is en dan negeer ik haar even.

Dit klinkt wellicht hard, maar het werkt wel, want meestal gaat ze dan uit zichzelf even in de hoek zitten en roept als ze weer kan luisteren. Dan bespreken we wat er gebeurde en moet ze sorry zeggen.

Wellicht heb je hier wat aan!!

Groetjes

Ja lastig he als ze zo brutaal zijn. Die van mij zegt soms ook: Mamaaaaa, stilll nouuuuu! Het klinkt eigenlijk best grappig maar dat is het niet altijd, ik probeer haar dan maar te negeren. Echt tips heb ik dus ook niet. Maar echt straffen gebeurd hier nog niet.
Succes,
Groetjes van Sonja

Hier gaat Lieve op de trap als ze iets doet wat niet mag..
Ze heeft er een handje van om juist als ik het Journaal kijk, er door heen te schreeuwen..''mama,mama''
Of met spullen gooien als ze haar zin niet krijgt..ook zo fijn..Dat mag van ons niet, dus dan gaat ze op de gang..
Ze moet dan echt even blijven zitten, en dan halen wij haar weer op..
Praten dan even over het voorval, en dan is het klaar.
Soms als ze nog niet luistert na terugkomst, zetten we haar weer terug..
Even uit de situatie..zeg maar.
We hebben hier natuurlijk nog twee grotere kids, en ze ziet van hen ook veel dingen..Ze is aardig bijdehand!
Die gaan niet meer op de trap hoor..haha, dat doet hen al niets meer..
Zij mogen bijv als straf geen computertijd, of geen tv..Of moeten dan eerder naar bed..
Achja, het blijft steeds zoeken naar een vooral ''werkende'' manier..Is bij ieder kind ws anders..

Gr Rina

Terug
Bovenaan