Hoe straffen jullie je kindje als hij of zij iets verkeerd doet??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

wij zijn sinds van de week begonnen met Dylano op de gang te zetten als hij wat verkeerd doet. Hij wou echt een loopje met ons gaan nemen, en das de bedoeling tuurlijk niet.
De 1e x was hij naar mijn zin te rustig, en ja hoor... Meneertje was met zijn schoentjes aant spelen ;-)
Toen heb ik hem er maar uit laten komen.
De volgende keren ging hij echt door het lint. Eerst echt traantjes, maar daarna was hij duidelijk boos.
Hij moet er stipt 1 min inblijven. Dan roepen we hem bij ons, en zeggen we dat hij stout is geweest, wat hij heeft gedaan, en dat hij drm in de gang moest.
Dan kroelen we ff en is het weer goed.
Ik vind het wel verschrikkelijk om hem zo boos te moeten horen...

Straffen jullie je kindjes, en zo ja, hoe dan??

Ben benieuwd naar de reacties!

Liefs Debby, mv Dylano 02-05-07 & zwanger van de 2e 30w 1d

Ha Debby,

Wij gaan eigenlijk op dezelfde manier te werk.
Mike is bijna 4 jaar en ik kan me herinneren dat we bij hem niet zo heel vroeg ermee begonnen zijn. Was ook niet echt nodig omdat Mike best een braaf kindje was. Is inmiddels wel veranderd hoor
Wij hanteren de leeftijd voor het aantal minuten dus mike moet inmiddels 3 min en Brian krijgt ook 1 minuut. Om naar Mike toe ook consequent over te komen kunnen we Brian uiteraard niet matsen. Over het algemeen blijven ze beide goed zitten. Beneden moeten ze op de mat en boven heb ik ook een plek en dat weten ze ook, want laatst waarschuwde ik Brian: Pas op Brian dat mag niet, als mama nog 1 keer moet waarschuwen dan krijg je straf. Brian ging gelijk naar de "strafplek" toe, daar moest ik eigenlijk wel om lachen en concludeerde dat het in ieder geval aankomt.
Ik denk dat het voor ieder anders, de een "straft" wel en de ander pakt het weer anders aan. Ik denk dat je moet aanpakken met wat bij je kind past

Opvoeden is moeilijk, maar ik denk dat consequent zijn een heel groot ding is
succes, Achnita

Hoi Achnita,

deze methode had ik bij de Nanny gezien op TV ;-)
En hij helpt wel hoor! Tenminste nu nog wel... Wie weet gaat hij er strax weer een spelletje van maken

Liefs   Debby.

Hoi Debby!!

Ook wij hanteren de gang nu als "strafplek". Ik heb vele andere dingen geprobeerd, maar Rik luisterd af en toe echt niet en hij begon mij ook te slaan en bijten.

Dus vandaar......tuurlijk heb ik daar ook moeite mee, maar ik vind wel dat ze moeten weten wat wel en niet mag. En ook wij maken het daarna snel weer goed met een knuffel!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Gelukkig hoef ik Feline nog niet te straffen. Ik kan genoeg bereiken met nee zeggen en dan begint ze te huilen/krijsen.
Ik moet zeggen dat ik haar al corrigeer vanaf dat ze denk 10 maanden is. Toen zei ik al Nee dat mag niet als ze ergens aan zat wat niet mocht.

Als het trouwens nodig wordt ga ik ook de nanny methode gebruiken.   Consequent, duidelijk zijn dan komt het altijd goed. En natuurlijk na de straf sorry laten zeggen, zodra ze dat kunnen, en dan knuffelen.

groetjes Maris

Als Daniëlle iets doet wat ze niet mag, zeg ik; Nee niet doen en zet haar dan bij haar speelgoed (afleiding). Soms moet ik het vaak herhalen maar ik blijf rustig. Gelukkig werkt dit nog wel. Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om haar in de gang te zetten want dan gaat ze waarschijnlijk de trap oplopen. (past geen traphekje voor!) of met de kattenbakkorrels spelen. . .
Maar als ze wat ouder wordt wil ik wel een strafplekje verzinnen, bij de nanny werkt het.

Groetjes van Sonja

Hoi,

ik zette stijn voorheen altijd in de box, maar die is nu weg dus ik zet hem in een hoek van de woonkamer en negeer hem. Dat vind hij vreselijk en dan komen de tranen en het berouw. Wij vinden Stijn nog te jong om hem al op de gang te zetten want daar kan hij ons niet zien. Op deze leeftijd zijn kinderen erg aan het ontdekken wat wel en niet kan en hoe daar mee wordt omgegaan.

wij kunnen Stijn trouwen ook niet in de gang zetten want voor staat de computer en hij heeft onze printer al gesloopt en achter staat mijn hobbykast die hij dan leeg haalt. We hebben ook geen traphekje beneden, alleen boven dus hij zit dan zo boven.

groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan