Hoe strak nek slaapzak?

<p>Mijn dochter is 2 maanden, 5kg en 56 cm. Ik ben op zoek naar een slaapzak voor haar. Ik heb er één van 70 cm maar die is bij de nek veel te groot. Nu heb ik de Puckababy newborn slaapzak besteld, maar die lijkt bij de hals zo strak.. Mijn dochter heeft ook wel wat onderkinnen, dus misschien een dikke nek, haha. Herkent iemand dit? Ik weet dat een slaapzak niet te los moet zitten zodat het hoofd er door kan, maar hoe strak mag een slaapzak zitten bij de hals?</p>

Te strak lijkt me persoonlijk niet zo lekker zitten ? Als je het mij vraagt, moet je nog wel met gemak 2 vingers tussen haar nek en de slaapzak kunnen doen. Het idee van niet te los, is dat het hoofdje niet de slaapzak in kan zakken. Maar er is natuurlijk nog wel iets tussen dat het hele hoofd er door kan of te strak ?
Wij hadden een lange, dunne baby, dus slaapzakken waren ook snel te wijd bij de hals omdat ze de lengte wel nodig had maar geen speknek had ? Wij naaiden de opening dan gewoon iets strakker, gewoon met naald en draad. Maar dan nog wel 2 cm ruimte aan beide kanten... Dit kan je er ook later weer uithalen indien nodig. Misschien is dat een idee? 

Hey! Ik vind die van de hema erg fijn en lang niet zo duur. Die geven genoeg ruimte zonder dat het hoofdje er zo doorheen kan wat dus niet mag. Blijven ook mooi in de was.

Terug
Bovenaan