Hoe te corrigeren?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik zit met de volgende vraag.
Nadat ik 10 keer, en dan nog eens 10 vol geduld mijn lieve schatje bij de dvd speler, prullenbak, en al wat nog vandaan haal ... en dan nog eens 10 -   100 keer nee zeg .... is de maat voor mij vol!
Mijn geduld is zoek en als ik behang had aan de muur ... wel dan wist je het wel.
Hannah wordt volgende wek 1 jaar ...
Mijn vraag:
Hoe corrigeren jullie je lieve engeltjes?

Ik heb geen idee vanaf welke leeftijd je een corrigerende tik op de hand mag en kan geven en ik weet eigenlijk niet wat ik ervan vind?!

Wat vinden jullie ervan en hoe pakken jullie dat aan?

Groetjes,
PAtricia

Hallo Patricia,

Het is een kei moeilijke leeftijd omdat ze je gewoon nog niet snappen. En als ze het wel snappen willen ze zeker weten dat je de volgende keer ook weer nee zegt dus proberen ze dat nog een keer, en nog een keer, en nog een keer...
Wat je kunt doen is haar handjes pakken, door je knieen gaan en heel streng nee zeggen. Als je dat twee keer achter elkaar hebt gedaan en ze luistert nog niet pak haar dan op en haal haar uit de situatie. Dus zet haar bijvoorbeeld in de box of in haar wipper.
Een corrigerende tik vind ik persoonlijk echt nooit goed, want een tik snapt ze net zo wel/niet als nee zeggen. En waar eindigt het als de tik niet helpt. Een tik heeft absoluut geen meerwaarde.

Met sommige dingen kun je je ook afvragen of het uberhaupt wel handig is met een kind van 1. Soms is het bijvoorbeeld makkelijker de onderste boeken uit de boekenkast te halen dan twintig keer corrigeren.

Heel veel succes met je ontdekkende kleine meid.

Liefs Linda

Hoi,

hier haal ik Stijn ook twee keer weg bij de dvd-speler en zeg, terwijl ik hem aankijk duidelijk nee en de derde keer gaat hij in de box. Zet ik hem er weer uit en gaat hij weer aan de dvd-speler zitten dan gaat hij meteen weer in de box.

Een tik geven vind ik in geen situatie geoorloofd. Als je daaraan gaat beginnen is het einde zoek en is het niet zo dat een kind respect voor je krijgt maar dat je een kind bang maakt. En dat lijkt ij geen geschikte maniervan opvoeden. Wij leren onze kinderen juist dat slaan niet mag en dat zou niet geloofwaarig overkomen als we zelf wel zouden gaan slaan.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan