Hoe te stoppen met de fles

Hallo,

Mijn zoontje is 2jaar en 2maanden, als hij gaat slapen wil hij altijd een fles melk en ook als hij sóchtends wakker wordt, na het melk drinken wil hij zijn speen,.
Hij drinkt voor de rest van de dag uit een beker. Het is dus puur voor het slapen gaan,
Hoe en wat moet ik doen om dat af te leren?
Wie heeft hier ervaring mee.
Het cb zegt gewoon geen fles meer  geven, ik heb het geprobeerd maar hij schreeuwt de boel bij elkaar en ik heb nog een kleine van 4maanden die daardoor de hele tijd onrustig is en ik eigenlijk ook. Dus uit gemakzucht Hup de fles
Heluuup

Groetjes Nesie.
 
wie vindt dit nu een probleem het cb of jij?mijn dochter is 3jaar en 8mnd en vanaf de geboorte al een slechte eter ze is met de groeicurve altijd achter gebleven en is nog steeds aan de lichte kant dus s avonds krijgt ze nog steeds een papfles voor t slapen gaan(krijg commentaar van de buitenwereld zat)het is mijn kind en zolang ze dit nodig heeft om de nacht door te komen doe ik dat alleen om even op jou vraag terug te komen overdag wou ze alleen maar de fles alles moest in de fles vreselijk gek werd ik ervan ik totdat ik vernam dat haar tandjes iets begonnen naar binnen te drukken dacht ik zelf dit moet ik gaan beperken tot allleen de papfles voordat het gebit naar de.....gaat ik ben s morgens gelijk begonnen met beker/glas oorlog in huis maar met tranen in mn ogen doorzetten dit doe ik nu 3a4wkn en ze accepteerd tt nu bijna er wordt 1a2x nog gevraagd dus alleen s avonds en soms als ontbijt gaat goed ze drinkt enorm weinig dat wel want ze is nog steeds boos maar ongemerkt krijgen ze genoeg vocht binnen dus als jou dreumes dit nodig is moet je tgewoon blijven doen zolang hij behoefte heeft het gaat om jullie nachtrust misschien kun je beginnen met de speen alleen tte geven met (in)slapen acceptatie en uithoudingsvermogen kost nou eenmaal wat bloed/zweet/tranen succes
 
Mijn kind is bijna 3 en wil ook de fles in zijn bed maar ik doe er water in anders niet voor de rest drinkt hij melk siroop etc uit een beker of pakje met rietje is ook leuk en handig voor onderweg. Je kunt langzaam afbouwen met fles je kunt zo doen een beker bij het ontbijt en middagmaal doen daar went een kindje aan. Ik ben toen begonnen met een tuitbeker wel effen kliederboel maar ik heb doorgezet en mijn kind   begon het leuk te vinden om al uit een tuitbeker te drinken. 2 jaar is een nieuwe fase en tuitbeker is prima om mee te beginnen om daarna geheel uit een beker te drinken. Een leuk figuurtje op de beker waar je kind van houd helemaal top. en op een gegeven moment willen ze proberen om zelf uit de beker leren drinken de mijne deed de tuit zelf af en ging drinken uit een beker. Eigenlijk gaat dat vanzelf goed de een is vroeg de ander niet, je moet afgaan op je kind en je merkt het wel of ze ergens anders aan toe zijn.
 
hi

poetsen jullie dan nog wel de tanden voor het slapen gaan..

mijn dochter drinkt vanaf 1,5 uit een gewone beker en vanaf 1 jaar uit een rietje.
puur omdat zij de fles niet meer wilde..

je hebt ook tuitbekers met een zachte tuit, misschien is  de overgang dan niet zo groot.

ik zelf vind het niet nodig dat een kind van 2 jaar nog een flesje krijgt, en al helemaal niet meer voor het slapen gaan.
(mijn zoon was ook altijd te licht en at te weinig maar voor zijn tweede jaar was de fles echt wel weg hoor)

uiteraard is het jouw kind en je doet er verder niemand kwaad mee.
maar wel tandjes peotsen he...want zwarte tanden staan niet zo mooi.
ik kreeg tot mijn zesde jaar een fles mee naar bed,toen wisten ze nog niet van zuigfles carriies was. maar ja ik had prachtige zwarte en verrotte tanden.
heeft gelukkig mijn volwassen gebit niet aangetast..
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!
Inmiddels is ie helemaal van de fles af!! Gelukkig!!!
Ik weet niet precies waneer maar wel vlak na het plaatsen van mijn berichtje dacht ik ik geef hem gewoon geen fles meer en heb hem uitgelegd dat hij nu een beetje groot is en dat hij wel voor het slapen gaan een beetje water mag drinken uit een beker en als hij lekker gaat slapen mag hij een stickertje plakken morgen!
Nou dat heeft gewerkt af en toe riep hij mama ik wil een fles maar dan deed ik daar lacherig over en was het weer over!
Nou scheelt het ook dat mijn jongste geen fles krijgt(omdat hij niet wil).

Ben blij dat het gelukt is!

Liefs Nesie
 
Terug
Bovenaan