Hoe te straffen...

Pfff Jamie is een hartstikke lief en rustig mannetje hoor. Maar ook hij doet regelmatig dingen die hij niet mag. En als ik er iets van zeg draait hij of zijn hoofd weg of kletst eroverheen. Ook ergens anders  eventjes neerzetten helpt niet. Ik heb echt het idee dan dat hij schijt aan me heeft. Komt dit iemand bekend voor en wat kan ik eraan doen?

Gr. Natasja mv Jamie

vervelend is dat he? de periode van uitdagen en kijken hoe ver ze bij je kunnen gaan.
Annique zet ik meestal even in de gang als het echt de spuitgaten uit loopt.. gewoon een half minuutje.. het is dan ook vrij snel weer klaar. als ik dan de deur opendoe zit ze nog net zo als dat ik dr heb neergezet.. ( net een standbeeld) en met een brede smile...
ik geef dr dan een knuffel en een kus en vertel dr wel even waarom ze daar zat.
( ook al zal ze dat nu nog niet echt begrijpen)

Verder probeer ik het een beetje te negeren. Het negatieve gedrag.
Annique doet nou heel erg als ik "nee pas op hoor" zeg heel boos.
Ze laat zich dan op de knietjes vallen roept heel hard AU!!! en gaat vervolgens liggen huilen.
Dit negeer ik wel.. en na een poosje druipt ze dan af als ze de aandacht niet krijgt en gaat dan verder spelen.
Ook probeer ik dr vaak af te leiden.. haar weg halen bij dat gene wat niet gewenst is en dan samen ff puzzelen of boekje lezen. dat werkt hier ook prima..

En wat je verder kan doen weet ik zo niet... Hier werken deze methodes nog prima..
Weet niet voor hoelang natuurlijk haha

groetjes sandra

Dat wat jij zegt herken ik ook  meteen. En als hij dingen pakt die niet mogen kan ik me ook nog wel uitwerken. Alleen heeft hij nu de fase dat niks meer neergezet kan worden. maar alles moet weggesmeten worden. Alles vliegt hier elk keer door de hele hut heen. Gek wordt ik ervan. hihi. Wat een kleine terroristen zijn het toch he.

Ja dat zijn ze zeker hahahaha
Ik had ook al een topic geplaatst over een kort lontje..
Nou die hebben ze echt.. gooien smijten...ik mag wel een veiligheidspak aan bijna... heb al verscheidene keren duploblokken tegen me aan gehad.. of een speen of fles

Annique ging er vanmiddag ineens met een kandelaar vandoor... en dan echt zo naar mij kijken ... pak me dan als je kan????
OEIIII irritanter kon het niet haha

groetjes

Hahaha, die Annique!
Nou Julian kan er ook wel wat van hoor! Maar ik merk wel dat hoe harder ik bijv. "NEE!" zeg, hoe leuker hij het vindt. Voor hem is het een aanmoediging om door te gaan. Hij denkt dan dat "nee" eigenlijk "ja" betekent....hmmmm...niet zo'n goede eigenschap, helemaal niet voor een man....maar dat is weer een heel ander onderwerp.

Anyway, ik heb afgeleerd om hard te gaan roepen of er achter aan te rennen. Het is nu 1 keer duidelijk: Nee en dan er rustig naar toe lopen, ding afpakken en hem van het plaats delict verwijderen. "Waar is je bal?" werkt tot nu toe ook erg goed, hihihi!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hahaha ik zie dat boevenhoofd van Julian ook al voor me , met dat guitige koppie...
Afleiden naar iets anders helpt hier ook goed.
Waar is dan de puzzel? oh oh oh roept ze dan hard  en dan kruipt ze er in hoge snelheid naar toe. En dan moet er samen gepuzzeld worden..
Ben benieuwd hoelang dat werkt??? Maar dat zien wel dan wel weer haha

Heel herkenbaar,helaas niet echt tips.
Ben zelf ook nog zoekende,Mila is de laatste tijd ook flink aan het uitproberen.
ook met dingen gooien herken ik,en als iets niet mag begint ze soms gelijk te huilen.
Ik vindt het ook moeilijk om boos te worden,merk ik.
Poeh,moeilijk soms hoor.
maar ik wou ff zeggen dat ik het heel herkenbaar vindt.
Groetjes piewie

Nou hier staat de fundering soms te shaken. Pffff Isa heeft dat verschrikkelijke ik-ben-bijna-kleuter-gedrag. Huilt om niets en ik schrik er iedere keer van..
En Meike is toch wel stout. Er is even weinig te zien van die ik-ga-mijn-eigen-gang-Meike. Jeetjemina.

Tja hoe te straffen? Ik probeer het nog met op mijn hurken, foei te roepen met het vingertje (jawel) en het "probleem" direct weg te nemen..... Maar ze kijkt mij wel woest aan dan haha. maar ze kan naar isa best heel driftig zijn. En dan doet het mij wel veel hoor. Ze voelt dan zoveel onmacht en dan grijpt ze Isa aan haar kleren of haren. Tja dat snapt Isa natuurlijk weer niet. Dus hier is scheids af en toe al druk....

Vanavond wilde ze niet eens samen op de bank bij mij zitten. Knallende ruzie!!!
Alletwee apart zitten en dat snapten beide dames heeeel goed haha

maar dit is van afgelopen week en ben dus nog een beetje in schok.....
hihi ik ben toegetreden tot het werkelijke opvoeden van 2 meisjes..... heerlijk

Liefs Renske
Pfff lang verhaal weer, ik kan   het niet anders kennelijk  

Terug
Bovenaan