hoe te trainen in de sportschool tijdens je zwangerschap

hallo
ik zal me eerst ff voorstellen
ik ben chantal en ben in verwachting van ons eerste kindje wij gokken op zo'n zes weken zwangerschap maar ik zit met een vraag en niemand in mijn directe omgeving kan ons daar me helpen
naast me werk en ons hond doen we fintins conditie training en kracht training wat mag je tijdens je zwangerschap trainen en wat niet mag je door gaan met het zware programa of moet ik juist veel lichter gaan trainen mag je je buik trainen of niet (lijkt mij niet maar goed) onder tussen ben ik zeker al 4 weken niet meer geweest en ik merk nu ik niet meer train ik me veel futlozer voel en me energie ook laag is ik probeer wel als ik vrij ben lange wandelingen te maken met de hond die dat dan geweldig vind maar vandaag wil ik dus de sportschool weer gaan op zoeken wie o wie kan mijn vragen beantwoorden

gr chantal
 
Chantal als eerst gefeliciteerd. Je mag niet te zwaar tillen, maar cardio kan je gewoon doen zolang jij je goed voelt. Je lichaam geeft zelf aan als het teveel is. Buikspieren is inderdaad niet handig. Ik weet niet of je al een verloskundige hebt gevonden, maar je kan daar ook altijd even vragen wat wel en niet kan. Succes met je zwangerschap
 
Mij is altijd verteld dat je het nivo van sporten dat je gewend bent, kan blijven doen tijdens je zwangerschap, tenzij je lichaam iets anders aangeeft.
Vooral niets verzwaren/vernieuwen wat je dus niet gewend bent!
Denk maar aan die paaldanseres die in haar 5e maand nog mee deed met 'Beat de Best'!
Buikspieroefeningen is de ene juist wel (schuin of recht) en de ander niet, maar welke wel/niet weet ik even niet...
Als het goed is weten de trainers van de sportschool ook wel iets? En anders inderdaad even bij de verloskundige checken.
Sportse en succes met je zwangerschap :)
 
Qua buikspieren mag je alleen de schuine buikspieren tainen. De rechte liggen over je baarmoeder heen en moeten op een gegeven moment wijken. Als je deze door blijft trainen kan dat vervelende gevolgen hebben.
Op het niveau dat je gewend bent, kun je door blijven sporten. Let wel goed op je lichaam wat het aangeeft en of je tijdens of na het sporten meer last hebt.

Met specifieke vragen kun je het best bij de sportschool terecht. Zij kennen jou persoonlijk en moeten dus ook persoonlijk advies kunen geven over aangepast trainen.

Sportse!

Liefs Daisy
 
Hoi,

Alleerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ikzelf ben nu voor de tweede keer zwanger, zo`n 27 weken. Hardloopschoenen liggen al in de kast toen ik 13 weken was, het lukte kwa ademhaling niet meer. Heel snel buiten adem en die niet meer onder controle kunnen krijgen.

Naast het lopen train ik onder begeleiding van een fysio, gewoon omdat het gezellig is en kleinschalig. Toen ik eenmaal 15 weken was, mocht ik geen buikspieroefeningen meer doen.
Ik ga nog steeds, het intensieve is er nu wel vanaf, doe het rustig aan.

Gewoon om advies vragen, des te langer blijft het leuk en verantwoord.



 
oke damens bedankt voor de adviezen ik denk dat ik hier nu wel ff mee verder kan en nu zelf me eigen schema weer in elkaar kan zetten als ik op de aantal punten let moet het goed gaan komen

nogmaals bedankt
 
Terug
Bovenaan