Hoe tel je hoe oud je baby is??

Mijn dochter is woensdag 13 oktober geboren. Ik tel dan tot de volgende woensdag (de week erop) dat ze dan 1 week is. Klopt dat?
Of moet ik 13 oktober tm 13 november tellen en dan is ze 1 maand? Ik weet ‘t niet ?‍?

Ik tel hetzelfde als jou .. mijn dochtertje is op een zaterdag geboren en ik tel dan ook elke zaterdag een week erbij op .. geen idee of dit juist is ? maar leek mij logisch

[quote quote=10503670]Mijn dochter is woensdag 13 oktober geboren. Ik tel dan tot de volgende woensdag (de week erop) dat ze dan 1 week is. Klopt dat?
Of moet ik 13 oktober tm 13 november tellen en dan is ze 1 maand? Ik weet ‘t niet ?‍?[/quote]Zoals jij het doet telt deze app ook. Ik ook dus het zal wel kloppen?

Ik snap je vraag niet? Hoe zou je anders moeten tellen dan? :D
Een week is een week en een maand is een maand, daar verander je niets aan ;)

Haha tja de eerste 2 maanden telde ik in weken en daarna in maanden. Op den duur hou je die weken niet meer bij, t is echt een beetje stom om op den duur te zeggen dat je kind 20 weken oud is want dan gaat iedereen denken: uuhhh, hoe oud is dat?? Dus vanaf een maand of 2/3 schakel je vanzelf over op maanden. Vanaf 2 jaar telde ik helemaal niet meer in maanden, dan is m'n dochter gewoon net 2, of 2.5 of bijna 3 :)

Er zijn ook mensen die exact elke 4 weken als maanden tellen, mijn schoonzus deed dat altijd. Maar dan kom je al gauw in de knoei want dan heeft een jaar 13 maanden in plaats van 12. Zo gek. Dus doe dat alsjeblieft niet haha.

Idd wat hierboven gezegd wordt! Van zaterdag tot zaterdag is een week en van 13 okt tot 13 nov een maand. Hoe anders? ?

Ik telde idd ook tot 12 weken de weken, maar daarna vond ik dat onzin en veel te ingewikkeld dus tel ik de maanden. Als iemand begint over zn kind van 21 weken ofzo dan haak ik echt af ? Maar ik ben dan ook geen rekenwonder ?

Terug
Bovenaan