Hoe terug van 6 naar 5 voedingen?

Hoi meiden,

Ik zit een beetje met het volgende probleem.
Vorige week plaatste ik  nog een berichtje of ze
niet te weinig binnen kreeg (dronk toen 500cc
per dag). Ze is  nu 13 weken oud en drinkt
sinds ze Johannesbroodpitmeel door haar
voeding krijft ineens een heel stuk beter.
Dit is nu mijn schema (ongeveer dan):
08.00 uur        200cc
11.00 uur        120cc
13.30 uur        200cc
16.00 uur        200cc
18.30 uur        200cc
21.00 uur        200cc

Soms laat ze daarvan wel wat staan zo'n 30-60 cc
maar ook vaak helemaal niks.Soms zou ze nog wel
een 7e fles rond 23.00 uur willen. Zoals je ziet komt
ze dus om de twee en half uur en dan heeft ze echt
mega honger! Ik zou onwijs graag naar 5 flessen willen
maar ik zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken.
Oh en trouwens geef haar omneo voeding van nutrilon
vanwege krampjes en harde ontlasting en Johannes-
broodpitmeel tegen spugen. Wie kan me helpen met
dit probleem. Ik zat te denken kan ik er bij de laatste
fles nou wel of geen nutrix in doen, ik geloof dat de
meningen hier erg over verschillen? Alvast bedankt!

Liefs mama.  
 
Hoi, geef je flesvoeding of bv? Van flesvoeding mogen ze zowiezo maar max. 1 liter per dag, ik zou proberen om om de 5 uur te geven en de andere momenten water te geven, ze kan ook gewoon dorst hebben. Ik kian me eigenlijk niet meer herinneren om de hoeveel uur ze op die leeftijd voeding moeten hebben, dat zou ik even vragen op het cb, misschien dat het 4 uur is en dan zou je toch nog 6 flessen moeten doen. Die van mij was gelukkig makkelijk, na 10 wk bv moest ik overstappen op de fles en elke keer als er een fles af ging accepteerde hij dat en s'nachts kreeg hij zijn speen en dat werkte prima. Voor de rest zou ik het ook niet zo weten, misschien dat het cb kan helpen? Succes ermee!
 
Hoi, ik ben je al eerder tegen gekomen op dit forum,   Hoe is het met je dochtertje?
Ik heb mijn zoon Thijs heel lang 6 flessen van 150cc (+5 scheppen) gegeven.
Ik gaf toen om de 3 uur voeding. Zeker tot hij ruim 5 maanden was.
ik zou als ik jou was je niet zoveel zorgen maken hoor. Eerst dronk ze niet dus ik zal er nu lekker van genieten dat ze wel drinkt.
Mijn zoon is een druk mannetje van 15-10 en heeft ook meer voeding nodig en die krijgt hij ook hoor. Als hij gaat lopen gaat het er vanzelf wel weer af. Heerlijke spekppootjes heeft hij. Bij de laatste voeding doe ik 3 scheppen nutrix, maar om eerlijk te zijn vraag ik mij af of het werkt? oja ik heb Thijs ook heel lang nutrilon forte gegeven. Op een gegeven moment overgestapt op de kruidvatvoeding en hier doet hij het prima op. succes en laat je even weten wat je doet? groetjes Helen
 
Hoihoi,

Ik ben een paar weken geleden van 6x 180cc met 6 scheppen overgegaan naar 5x 210cc met 7 scheppen en dit ging prima! Nu drinkt ie alleen zijn flessen niet meer leeg sinds een week, dus ik denk dat hij naar 4x 210cc kan en dat zou dan betekenen dat de avondvoeding van 23.00 uur vervalt! Herkent iemand dit?  Ben zo bang dat ie dan  te weinig binnen krijgt! Ben ondertussen wel begonnen met  fruithapjes, maar dit is nog geen succes.... Anderhalve hap en dan heeft ie t wel gehad. Oja,  Sem is 4 maanden.

Groetjes Silke  
 
Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Zat zelf ook aan nutrilon forte te denken
alleen ben ik dan bang dat ze dan niet meer kan poepen. Met de standaard
kon ze dat nl ook niet daarom overgegaan naaar omneo.
Ben er dus nog niet overuit wat ik moet doen...

Liefs mama.
 
Hoi,

Annabel is bijna 7 wk. oud en weeg 4,7kg en krijgt sinds vorige week 5 flessen van 165cc. Wij hebben ook heel wat liggen rommelen om haar op schema te krijgen. Ze redde het nl. niet om 4 uur te wachten tussen de flessen in. Nu blijkt dat ze dus gewoon een klein vreetbeertje is, want we geven haar nu friso 1 gemengd met friso 1 voor hongerige baby's en nu gaat het goed met 5 flessen. Succes ermee!

Groetjes Peggy
 
Hoi mamamoeder,

Als je bang bent dat het poepen niet zo makkelijk gaat door de voeding van hongerige baby's, kan je er proberen Johannesbroodpitmeel mee te mengen, want dat heeft als (erg handige) bijwerking dat de ontlasting makkelijker gaat. Tenminste dat zegt de kinderarts. Daan heeft gelukkig nooit moeite gehad met ontlasting..

Groetjes
 
Hoi allemaal
Ik heb een dochter van bijna 13 weken en die krijgt ook nutrilon forte
Dat werkt echt fantastisch haar schema is ong zo: 7.00 180+6
10.00 180+6
14.00 180+6
18.00 180+6
21.00 180+6 + 2 schepjes
rijstebleom
En dat werkt prima en dan moet ik haar om 7.00 wakker maken ik merk wel dat haar ontlasting iets harder is de laatste tijd ze heeft er niet echt last van maar dat spul(hoe noemen jullie dat ook alweer) iets met pitten!?waar koop je dat en is dat ook beter voor de ontlasting?
Groetjes cindy
 
Terug
Bovenaan