hoe ud moet een baby zijn

vraag.Hoe oud moet een baby wezen tot de baby iets anders erbij mag hebben? zoals een lekkere fles sap of een potje of iets dergelijks.Mijne is 3maanden geweest en zit al naar mijn eten te kijken of ze wil zeggen van dat wil ik ook wel is proeven.Het ziet er naar uit dat ze naar iets anders verlangt.

Hoi

Als je baby 3 maanden is is hij/zij nog niet aan fruit of groente toe, misschien kun je deze vraag stellen aan de dietiste,
maar daar kun je ook andere antwoorden vinden op dit soort vragen.

je verhoogt de kans op allergieen en ook zijn de darmpjes er nog niet klaar voor om iets anders te krijgen.je riskeert alleen maar meer.
als een baby 3 maanden is heeft deze nog niet echt een idee dat hij/zij vast voedsel mist.
 succes monique

Hoi!
Vast voedsel eventueel vanaf 4 mnd, maar liever vanaf 6 mnd en totdat een baby ongeveer 7,5 / 8 mnd oud is, heeft het allleen (opvolg-)melk nodig. Ik weet dat er op elke fles dixap vanaf 4 mnd staat, maar ze hebben het nog helemaal niet nodig! Volgens mij vinden vooral ouders het leuk om ander voedsel/drinken te geven, maar je kindje weet gelukkig nog van niks en taalt nog lang niet naar andere smaken.
Als je al wat anders te drinken wil geven (bijv. als het erg warm weer is), geef je kindje dan water of thee, daar zitten geen suikers in.
Groetjes, Ingrid

Je kunt op borstvoeding punt com alles vinden over bijvoeding en welke bijvoeding een kind met hoeveel maanden mag hebben. Lekker lezen daar ;-)

Tegenwoordig is het normaal om met 6 maanden te beginnen met bijvoeden en het dan heel langzaam op te bouwen. DIt heeft te maken met de darmen, die nog rijp moeten worden. Vroeger wist men dit nog niet en gaf men veel eerder al bijvoeding.

Let niet op wat fabrikanten je wijs willen maken. Dit is niet wetenschappelijk onderbouwd is alleen bedoeld om je geld uit je zak te kloppen. Overigens: vers is beter dan potjes. In de potjes zit erg veel suiker!

Je kindje is nieuwsgierig naar alle bewegingen die het ziet. Je kind weet niet wat vast voedsel is en heeft er niet de associatie bij die wij er bij hebben. Je baby zou net zo goed ontlasting in de mond stoppen als een hap eten. Alles gaat op die leeftijd immers in de mond om zo te ontdekken en te 'zien'. Staar je daar dus niet blind op. Het heeft niks te maken met willen eten, maar met ontdekken.

Nog even wachten en ........ je kunt je kind nog eten geven tot het de deur uitgaat als het 18 of 20 jaar is dus wacht rustig tot de darmen er rijp voor zijn. Ook met 6 maanden is het nog leuk!

Succes!

Hey Djamilla,

Mijn meisie is 2 mei geboren,dus nog geen 4 maanden oud.
Ik geef haar sinds 2 weken Nutrix in haar laatste fles voor het slapen gaan en sindsdien slaapt ze ook lekker door van 23.00u tot 7.00u.En dat kan echt geen kwaad hoor..maar doe wel maar 2 schepjes in een flesje van 200cc.Ik heb ook het gevoel dat ze meer wil,als wij zitten te eten zit ze smakkend naar ons te kijken..
Maar nu moet ik wel zeggen dat ons kindje erg snel is met alles misschien dat dat wel scheelt.Zo lag ze 4 weken geleden op haar buik in de box toen was ze dus nog geen 3 maanden..ze had zichzelf op haar buik gedraaid.
Maar met het fruit/groentehapje wil ik nog wel even wachten tot ze 4 maanden is..

groetjes wendy 33
Nina 2 mei

hallo,

mijn zoonje keek bij 3 maanden ook al het eten zowat uit mijn mond vandaan, en heb hem toen ook lekker een paar hapjes fruithap gegeven! hij vond het heerlijk!!! en ook geen last gehad van darmkrampjes ofzo! zou het gewoon eens proberen, en kijken hoe het gaat, maar zou wel beginnen met maar een paar kleine hapjes!!!
succes ermee

groetjes bianca

de kinderarts zei tegen mij dat we met bijvoeding mochten starten als de kleine 13 pond weegt en dat dat vaak eerder is dan dat ze van het cb bijvoeding mogen.

Terug
Bovenaan