Hoe uitrekenen hoelang zwanger?

Dag lieve dames,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
Ik heb een vraagje, hoe reken je nou precies uit hoelang je ongeveer zwanger bent? Want op sommige sites vragen ze de cyclus duur en op sommige weer alleen de datum van je laatste menstruatie?:) Ik ben 10 oktober voor het laatst ongesteld geweest, en had rond 26 oktober mijn eisprong (is bevestigd door echo toen)
Ik mag trouwens dinsdag voor een vroege echo omdat het in het verleden al is mis gegaan dus vind het erg spannend!!

Liefs, Sheba.

Hey,

De meeste vk's en gyn. houden de eerste dat van je laatste menstruatie aan. Dan zou jouw uitgerekende datum 17 juli 2010 zijn. Met de termijnecho kunnen ze vaststellen hoe lang je zwanger bent en wanneer je uitgerekend bent. Bij onze praktijk veranderen ze de uitgerekende datum alleen als er een week verschil is.

Fijn dat je volgende week al voor een echo mag. Een geruststelling denk ik.

Groetjes,
Raeven.

hoi,

als ik uitga van de laatste dag van me menstruatie ben ik nu 5 wkn 4 dagen. Maar als ik van uitga met me cyclus dan weer 5 weken. Ik heb 7 november al positief getest. en 26 oktober had ik me eisprong. ow ben zo benieuwd dinsdag...!! Hopelijk zien ze wel al wat

Terug
Bovenaan