hoe vaak buikpijn zonder zorgen?

A

Anoniem

Guest
Ik weet dat op veel van de vragen het eerste antwoord vaak is 'dat is bij iedere vrouw anders', maar toch ben ik benieuwd naar julli ervaring hierover.

Ik zit nu hoogstwaarschijnlijk in de 8ste week van mijn zwangerschap en heb sinds een paar dagen best veel buikpijn. Omdat ik begin januari een miskraam heb gehad, heb ik gelijk aan de bel getrokken bij de vk. Die is donderdag langs gekomen en heeft een inwendig onderzoek gedaan waaruit bleek dat ik nog geen ontsluiting had. Ik bloed ook niet maar heb toch van het ene op het andere moment vervelende krampen en stekenop verschillende plekken in mijn buik. Is dit normaal?

Ik heb dit ook gehad tot week 12 ongeveer.
Dit zijn het oprekken van de banden waaraan de baarmoeder hangt.
Doordat je baarmoeder groeit rekken die banden op en dat voel je.
Het heet ook wel   "bandenpijn".

Ik maakte me er ook steeds zorgen over, maar ben op 1 maart bevallen van en prachtige dochter!

Succes,
Mandy

Hoi,

Hier iemand die ook een miskraam (2) gehad heeft. Ik ben na beide mk weer zwanger geraakt. Beide keren heb ik veel buikpijn gehad tot een week of 12-14. Uit die eerste zwangerschap na een mk is een prachtzoon geboren, en ik ben inmiddels alweer 28 weken zwanger na de 2e mk. Het heeft idd te maken met het oprekken van je banden. De 1 heeft er weinig last van, een ander veel. Ik hoop dat je gauw voor een echo mag, dan kun je zelf zien dat het goed gaat.

Groetjes, Kat

hoi,
ik had ook veel buikpijn.steken in mn lies en onder mn ribben,dan weer in mn zij.overal.bij mij is t nu niet goed,maar dat heeft daar niks mee te maken hoor.
mn vk zei ook dat buikpijn heel normaal is en dat dat geen signaal was voor dat het nu niet meer groeit.
don't worry!!!
groetjes kari

Dag!
Die buikpijn is erg herkenbaar: vandaag inderdaad steeds lichte steken gehad links en rechtsonderin de buik maar ook onder mijn ribben. Hoe gaan jullie om met die onzekerheid of alles nog goed gaat ? Of hebben jullie daar geen last van...ik durf nl. soms niet eens te geloven dat ik echt 9 weekjes zwanger ben..(totdat ik weer een vreetbui of een misselijkheidsaanval krijg overigens en dan bedenk ik dat het toch wel zo zal zijn) Ben wel enigszins gerustgesteld door jullie verhalen. Bedankt!

Hoi meiden, allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
 Ik ben nu zelf 17 weken en 3 dagen zwanger. Met kindje gaat alles goed. Ik  heb in begin van zwangerschap heel veel buikpijn gehad, alsof ik ongesteld moest worden. Eigenlijk heel de zwangerschap last van buikpijn soms wat meer dan wat minder maar toch..., en per toeval is er  met nekplooimeting  op echo geconstateerd dat ik een vleesboom heb van 8,5 cm doorsnee, wat dus waarschijnlijk die buikpijnen veroorzaakt. Ik mag me er niet te druk over maken, dat is nooit goed tijdens je zwangerschap. Natuurlijk kan het bandenpijn zijn waar jullie last van hebben, maar je zou toch eens aan je vk of gyn kunnen vragen of het iets anders zou kunnen zijn waardoor je zo'n buikpijnen hebt, al is het maar voor de zekerheid. Het is niet niks, als je zwanger bent wil  je kunnen genieten, toch?  Dus bij twijfel... laat je effe checke!! en maak je niet te druk, oaky?!
groetjes M.

Terug
Bovenaan