Hoe vaak controle bij verloskundige

Hi allemaal,

Na de 20-weken-echo heeft mijn verloskundige 2 telefonische afspraken ingepland. Is dat normaal? Ik had verwacht dat er een echte controle zou plaatsvinden op praktijk.
 
Nu met de corona wordt dat meer gedaan. Was bij mij ook zo. Tot 27 weken mocht ik telefonisch op controle komen. Als er geen aanleiding is om je persoonlijk te zien
 
Klinkt niet gek, met de lockdown. Al blijft het bij ons wel live (ook voor bloeddruk en check groei baarmoeder). Ik zou het prima vinden om het telefonisch te doen, aangezien er geen reden is tot zorg. Maar ik snap het goed dat het op veel plekken erg beperkt is tot een absoluut minimum. Als je je zorgen maakt kan je hopelijk wel iemand in het echt zien?
 
Ik heb gewone controles gehad. Welliswaar alleen en met mondkapje..
Lijkt me toch dat je ze bloeddruk, het hartje en stand van de baarmoeder willen controleren
 
Ik snap je gevoel! En een ‘echte’ controle is natuurlijk ook leuker/fijner maar idd, die lockdown... 
Misschien helpt het je om te weten dat, als je geen/niet al te veel risicofactoren hebt en de 20-weken echo goed was, de controles tot 28 weken meer ‘sociaal’ dan medisch zijn. Dus dat kan ook telefonisch, zoals praten over kraamzorg, zwangerschapscursus, verlof, erkenning (als je niet getrouwd bent) etc. Dingen als bloeddrukproblemen en groeiachterstand/te grote baby zie je eigenlijk meestal pas na 30 weken gebeuren. Daarom kom je vanaf die tijd ook vaker... Maar zoals anderen ook al zeiden; als er een reden is, zullen ze je vast en zeker willen zie. Misschien kan je zo denken: ‘dat het telefonisch kan, is een goed teken. Blijkbaar is er geen reden tot zorgen maken/extra check.’
Maar ja, leuk is natuurlijk anders... Hopelijknis die corona snel voorbij!
 
Ik heb morgen eerst tefelonisch controle daarna mijn 3 echo (11 weken en 3 dagen reden wss eerder miskraam dus mocht eerder voor echo komen en was daarna week terug gezet) en daarna heb ik me eerste persoonlijke controle
 
Terug
Bovenaan